EL MERCAT DE LES TELECOMUNICACIONS
Brussel·les vol endurir les normes de privacitat de WhatsApp i Skype
La CE fa el pas perquè el servei d'aquestes plataformes s'assembla cada vegada més al dels operadors tradicionals

vvargas33439180 san anselmo california april 06 in this photo illustrati160816123236 /
La Comissió Europea (CE) prepara una reforma de les normes europees sobre telecomunicacions per endurir els requisits de privacitat i confidencialitat que han de complir serveis com WhatsApp i Skype, segons ha indicat la institució comunitària.
L'Executiu de la Unió Europea (UE) ja treballa en els canvis legislatius que seran presentats per primera vegada al setembre i concretats més endavant, com va avançar el diari britànic 'Financial Times' i ha confirmat la portaveu del Mercat Digital Únic, Nathalie Vandystadt.
"La Comissió treballa en efecte en l'actualització de les regles de telecomunicacions de la UE", ha declarat la portaveu, que ha precisat que Brussel·les fa aquest pas perquè els anomenats serveis de comunicació "over-the-top" (OTT), que ofereixen plataformes com WhatsApp i Skype, s'assemblen cada vegada més als que ofereixen els operadors tradicionals.
PROTECCIÓ
En un sector dominat per empreses nord-americanes, la Comissió considera que s'ha d'analitzar si "l'abast de les regles actuals de la UE ha de ser adaptat per garantir nivells adequats de protecció del consumidor, així com per assegurar que la legislació no comporta una distorsió de la competència".
"La pròxima reforma del marc comunitari de les telecomunicacions ha d'incentivar i estimular una inversió privada més gran en xarxes de pròxima generació, la previsibilitat normativa i les condicions adequades d'inversió per a tots els operadors", ha subratllat Vandystadt.
Notícies relacionadesLa Comissió fa aquest pas després de publicar a principis de mes els resultats preliminars d'una consulta pública sobre la revisió de la directiva ePrivacy, en què una gran majoria dels participants van considerar necessària una regulació específica més gran de la privacitat en les comunicacions electròniques.
La revisió d'aquesta directiva és una de les iniciatives clau de l'estratègia del Mercat Únic Digital amb què la CE pretén garantir el nivell de protecció dels usuaris i unes condicions equitatives per a tots els actors del mercat.
- Catalunya, segona comunitat on els consumidors gasten més en menjar
- Justícia esmenarà l’error legal sobre oficiar casaments
- Saragossa, 86 Tanca la Pepeta, el celler on la gent va passar del country a veure els partits del Barça
- Música Una cantant catalana es cola a la llista de candidates a cançó de l’estiu a Spotify
- Tecnologia La IA fica Catalunya en la cursa dels centres de dades, un sector que creix a un ritme del 200%