sesea2
S'incendia el cementiri de pneumàtics de Seseña, el més gran d'Espanya
L'abocador acumula unes 100.000 tones de residus i l'ajuntament ha decretat el confinament dels veïns en tres barris
Un espectacular incendi s'ha desencadenat aquesta matinada al cementiri de pneumàtics de Seseña (Toledo), que és el més gran d'Espanya i on s'acumulen milers de tones de rodes. El succés ha obligat a activar el nivell 1 del pla d'emergència per fum a la comunitat de Castella-la Manxa.
Fonts del servei d'emergències 112 han informat a Efe que les primeres flames alertant del succés, que ha tingut el seu origen a la part del cementiri de pneumàtics que es troba a Valdemoro (Madrid), s'han començat a rebre a les 01.20 hores de la matinada.
El president regional, Emiliano García-Page, que ha anul·lat tota la seva agenda prevista per avui, s'ha desplaçat cap al lloc del succés per seguir les operacions d'extinció des del centre de comandament avançat, acompanyat pel conseller d'Agricultura de Castella-la Manxa, Francisco Martínez Arroyo.
100.000 TONES
Els treballs d'extinció s'estan centrant, sobretot, a intentar perimetrar l'incendi, amb l'objectiu que no superi l'abocador de pneumàtics que, segons les últimes dades que es tenen (de l'octubre del 2015), podrien sumar gairebé 100.000 tones de residus.
La intensa fumera negra que causa l'incendi es pot veure des de diversos quilòmetres de distància i precisament en el fum és on radica el principal problema per a la població.
De fet, l'alcalde de Seseña, Carlos Velázquez, ha afirmat en declaracions a la Cadena Ser que l'ajuntament ha decretat el confinament dels veïns de tres barris de la localitat. El regidor també ha explicat que s'ha realitzat un tallafoc en una de les zones de la planta de pneumàtics per evitar que se segueixin propagant les flames.
FOC INTENCIONAT
Notícies relacionadesVelázquez ha assenyalat que tot indica que l'incendi ha sigut intencionat, ja que havia estat plovent fins a mitjanit i les flames han començat a la perifèria de l'abocador, al terme municipal de Valdemoro.
En aquest sentit, l'alcalde ha destacat que, igual que costa molt sufocar un incendi de pneumàtics, també és molt difícil que la goma s'encengui. El Govern de Castella-la Manxa ha posat en marxa una línia de telèfon gratuïta (900 122 112) perquè la població pugui rebre informació i consells d'actuació a seguir per evitar els efectes nocius de l'incendi.
Fa 3500 dies
Fa 3500 dies
Fa 3500 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
Fa 3501 dies
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
