Segueix en directe el ple de la pobresa
El Govern aborda la sessió sobre emergència social recordant les limitacions pressupostàries i el marge de maniobra que té la Generalitat
El Parlament reprèn aquest dimecres el ple monogràfic sobre pobresa que van demanar fa tres mesos el PSC i Sí que es Pot amb el suport de C's. JxSí i la CUP van aprovar al desembre ajornar aquest ple per la coincidència amb les eleccions generals i la corresponent campanya electoral. El Govern aborda el ple extraordinari sobre emergència social amb "responsabilitat i sentit de realisme", recordant les limitacions pressupostàries i el marge de maniobra que té la Generalitat.
La portaveu del Govern, Neus Munté, ha remarcat que a la vegada també allarguen la mà per arribar a acords amb els grups parlamentaris, conscients que són necessàries mesures de xoc però també altres de més calat, canvis més estructurals i a mitjà termini.
En aquest sentit, l'Executiu presumeix d'haver complert el 86% dels acords adoptats en l'últim monogràfic sobre la pobresa, el del març del 2014, segons un informe encarregat pel mateix Govern. Algunes de les actuacions més destacades han sigut les mesures destinades a nens i joves de famílies vulnerables, la cobertura del 100% de la beca de menjador per a l'alumnat amb risc social greu, el nou servei de distribució d'aliments i la lluita contra la pobresa energètica.
- Vida saludable Luis Enrique (55 anys): «Faig esport en dejú, i després d’entrenar esmorzo només si em ve de gust. He arribat a sopar sis ous… és un dels aliments amb més nutrients»
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- León XIV, a Barcelona Illa es reuneix amb el Papa i li agraeix la seva «sensibilitat cap a Catalunya»
- Fallada en el «software» Adif emprendrà accions legals contra Siemens pels talls totals de Rodalies d’aquest dimarts
- Mandat de tres anys Llum Rodríguez es converteix en la primera síndica major de la Sindicatura de Comptes
