ACCÉS A INTERNET
Europa discuteix si manté la neutralitat de la xarxa
El Parlament Europeu debat aquest dimarts la llei del mercat únic digital que inclou l'accés a internet
Grups de ciberdrets, Berns-Lee i empreses d'internet reclamen que es mantingui
El Parlament Europeu debat aquest dimarts al matí una de les lleis més importants per al món d'internet: la iniciativa sobre el mercat únic digital, i en especial, l'apartat sobre neutralitat de la xarxa. El text, concebut com una proposta de consens entre les diferents opcions enfrontades, és acusat d'"incoherent i enganyós" pels grups de ciberdrets, que consideren que pot obrir el camí que les operadores de telecomunicacions ofereixin prioritzar determinats continguts a les xarxes i releguin les inversions en la internet comú.
No és la primera vegada que el Parlament Europeu debat una iniciativa d'aquest tipus. L'abril del 2014, ja va aprovar un text que consagrava la neutralitat de la xarxa a Europa i que va servir d'inspiració perquè als Estats Units, on les pressions de les operadores i els gegants d'internet són molt més grans, avalés la seva.
Mentrestant, les operadores europees, com Telefónica i Orange, han fet campanya perquè es defensin les seves inversions.
El text que es debat aquest dimarts, aprovat el juny passat, serà sotmès a diverses esmenes, de les quals dependrà la redacció final. Una campanya al voltant de la web Save the Internet ha fet de milers d'internautes de tot Europa demanessin als eurodiputats que mantinguin la situació actual, que permet qualsevol contingut arribar al seu destinatari en igualtat de condicions respecte als altres.
La campanya de Save the internet rebat alguns dels arguments utilitzats pels partidaris de prioritzar continguts com el futur amb cotxes sense conductor o la connexió de les ambulàncies amb els centres mèdics. O simplement, qui hagi contractat un servei de vídeo sota demanda.
En la confrontació hi han intervingut des de Tim Berns-Lee, l'inventor de la web, fins a empreses d'internet com Netflix, Automattic (els propietaris de Wordpress), Cogent, Tumblr o Vimeo, que han dirigit una carta conjunta al president del Parlament Europeu, Martin Schulz, reclamant que es mantingui la neutralitat de la xarxa.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Salut La Vall d’Hebron impulsa un nou fàrmac contra l’obesitat
- Art ‘La Madona de Portlligat’ de Dalí torna a Figueres
- Salut L’Hospital de Terrassa reforma les urgències psiquiàtriques