DISCRIMINACIÓ AL DICCIONARI
La RAE manté el terme "trapacero" en la definició de 'gitano'
La Unió Romaní demana la dimissió del president de la Real Academia Española
La Unió Romaní ha demanat la dimissió del director de la Real Academia Española (RAE), Darío Villanueva, perquè la pròxima edició del diccionari inclourà l'accepció de "gitano" com a "trapacero", aquell que "amb astúcia, falsedats i mentides procura enganyar algú en algun assumpte".
En un comunicat, el president de la Unió Romaní, Juan de Dios Ramírez, ha opinat que la "obstinació" de Darío Villanueva a mantenir la definició de gitano com a "trapacero" el desqualifica per ser el director de la Real Academia Española.
Si la institució revisa contínuament les paraules ofensives i, malgrat les queixes que ha rebut, manté l'accepció de gitano com a "trapacero", és perquè la Real Academia Española està convençuda que tots els gitanos són "uns delinqüents en potència", ha apuntat Juan de Dios Ramírez.
El president de la Unió Romaní s'ha mostrat d'acord amb unes declaracions de Villanueva en què assenyalava que "no té cap sentit un Diccionari censurat, en què no apareguin les paraules que són despreciables, detestables".
ALTRES SIGNIFICATS ESTRANYS
Notícies relacionadesNo obstant, ha expressat la seva estranyesa per les "parques" definicions dels termes "nazi" com a "pertanyent o relatiu al nacionalsocialisme", "racista" com a "pertanyent o relatiu al racisme" i "feixista" com a "partidari d'aquesta doctrina o moviment social".
La Unió Romaní ha recordat que no fa gaire temps el diccionari deia que "ser gallec" equivalia a "ser tonto" i que, arran de les protestes d'aquesta Comunitat, la Real Academia va eliminar aquesta definició "denigrant" per als espanyols naturals d'aquesta regió.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents