L'ACCÉS A LA UNIVERSITAT

El Memorial de Greuges i la guerra de Cuba, a l'examen d'Història de la selectivitat

Els alumnes trien entre Plató i Nietzsche per examinar-se a Història de la Filosofia

1
Es llegeix en minuts

Després del primer dia de selectivitat marcat per la catàforacatàfora, els 32.000 alumnes catalans que es presenten a les PAU afronten la segona jornada d'exàmens. Aquest dimecres han pogut triar entre el Memorial de Greuges del 1885 o la guerra de Cuba, a Història, i Plató o Nietzsche, a Història de la Filosofia, per demostrar els seus coneixements en aquestes matèries.

Els estudiants que han triat l'opció A de l'examen d'HistòriaHistòria, han hagut d'analitzar un text sobre el 'Memorial de Greuges del 1885', respondre qüestions sobre el catalanisme, el franquisme i explicar l'evolució de la població espanyola entre el 1940 i el 1975.

En l'opció B han hagut de descriure una caricatura sobre la guerra de Cuba de 1898 (publicada en un setmanari alemany satíric), analitzar un text sobre la batalla de l'Ebre i enumerar alguns dels fets més rellevants de la guerra civil.

JUSTÍCIA I CONEIXEMENT

Un text del llibre IV de 'La República', de Plató, ha sigut la primera opció de la prova d'Història de la FilosofiaHistòria de la Filosofia, en què els alumnes han hagut de respondre cinc preguntes relacionades amb el text, que versava sobre la justícia.

Notícies relacionades

L'opció B era un escrit del filòsof, poeta, músic i filòleg alemany Friedrich Nietzsche, del seu llibre 'Sobre veritat i mentida en sentit extramoral', que aborda la tendència humana a amagar el que és singular sota el que és abstracte i indica que no s'ha d'admirar l'home "per la seva no inclinació cap a la veritat, cap al coneixement pur de les coses".

Els alumnes també s'examinen aquest dimecres de Llengua estrangera --en els idiomes d'anglès, francès, alemany i italià-- i les assignatures específiques de Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Disseny i Matemàtiques aplicades a les ciències socials, electrotècnia i Història de l'art.