POLÈMICA FESTA D'UNIVERSITARIS BRITÀNICS A LA COSTA DAURADA
Reus prohibeix el Saloufest al camp de futbol per la disbauxa
Un estudiant es va despullar sobre la gespa, que va resultar perjudicada

Joves en una piscina, envoltats de deixalles, al camp del Reus. /
El Saloufest se'ls va tornar a escapar ahir de les mans als seus organitzadors, però aquesta vegada no va ser per les borratxeres i els escàndols nocturns en ple centre de la zona d'oci de Salou (Tarragonès). Aquesta vegada va ser a Reus (Baix Camp) i a plena llum del dia, sobre la gespa del camp de futbol on el primer equip local disputa la Lliga de Segona Divisió B. Un centenar d'universitaris britànics van jugar a lacrosse, encara que molts d'ells van estar més temps estirats a la gespa. Van prendre el sol, van menjar, van beure, un d'ells fins i tot es va passejar nu i, al final, van deixar la gespa bastant perjudicada.
Després de nombroses queixes, l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, va lamentar «l'incivisme» i va comunicar als organitzadors del Saloufest que prohibia la utilització del camp de futbol. L'ajuntament va informar en un comunicat que les activitats esportives previstes es podran seguir realitzant a les instal·lacions annexes a l'estadi «sempre que es mantinguin les condicions de respecte i civisme».
Notícies relacionadesDiumenge va arribar a Salou el primer grup d'uns 4.600 universitaris britànics, tots ells més grans de 18 anys, del total de 9.500 que aquest any participaran en el Saloufest. És una festa que es combina amb l'activitat esportiva i que reuneix universitaris de més d'un centenar d'universitats britàniques per un preu mitjà d'uns 320 euros. Aquest grup se n'anirà dijous per no coincidir amb el turisme de Setmana Santa, i després arribarà la resta.
El gerent del Reus, Ferran Pujol, es va queixar del «llibertinatge» que va posar en risc la gespa. El grup municipal del PSC va criticar l'alcalde en un dur comunicat i l'organització del Saloufest va informar que, després d'estudiar els fets, aquest dimarts informarà sobre la qüestió.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia