DECISIÓ JUDICIAL

Presó sense fiança per al conductor de la retroexcavadora de l'accident de Badajoz

El jutge imputa cinc delictes d'homicidi per imprudència, un altre de lesions i un altre contra la seguretat viària

La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies de l’accident a Badajoz / EFE / VÍDEO: ATLAS

1
Es llegeix en minuts

El Jutjat número 2 de Castuera ha decretat l'ingrés en presó provisional comunicada i sense fiança per al conductor de la retroexcavadora involucrat en l'accident d'ahir a la nit en què van morir cinc nois d'un equip de futbol sala de Monterrubio de la Serena (Badajoz) que viatjaven en un microbús.

La jutge li imputa cinc delictes d'homicidi per imprudència, un altre de lesions greu i un altre contra la seguretat viària, segons han informat a EFE fonts judicials, que apunten, a més, que amb tota probabilitat l'home serà traslladat a la presó de Badajoz.

El detingut, F.F.M. de 37 anys, havia consumit cocaïna i cànnabis, segons les primeres anàlisis. Encara que es tracta d'una primera prova indiciària que haurà de ser contrastada amb una anàlisi posterior en laboratori, fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT) han indicat a Efe que el conductor ha donat positiu en el test de saliva a cocaïna i cànnabis.

L'accident

Notícies relacionades

L'accident va tenir lloc a les 21.22 hores a l'altura del quilòmetre 3,5 de la carretera BA-051, que uneix les localitats de Puerto Hurraco i Castuera, en una llarga recta. En el sinistre es van veure implicats dos vehicles: la retroexcavadora i el microbús, en què viatjaven 17 persones, entre elles 14 nens de l'esmentat equip de futbol. Segons Trànsit, l'accident es va produir quan el microbús avançava en la recta la màquina agrícola i aquest va fer un gir brusc cap a l'esquerra, cosa que va obligar el bus a intentar esquivar-lo desplaçant-se també a l'esquerra i va caure a la cuneta. Els dos vehicles tenien l'assegurança en regla i l'autobús, matriculat el 2000, tenia la ITV passada. Trànsit no té constància que la retroexcavadora, matriculada el 2005, hagués passat la inspecció tècnica de vehicles, que havia d'haver superat el juliol de l'any passat, ja que aquest tipus de maquinària ho ha de fer cada vuit anys.

ITV

No obstant, en el registre de Trànsit no consta, cosa que no vol dir que no la passés perquè a vegades les oficines de la ITV triguen un temps a comunicar les inspeccions. Tots els supervivents que viatjaven en el microbús duien posat el cinturó de seguretat, però, de moment, no s'ha pogut precisar si també feien ús d'aquest element els cinc nens morts.