CAMPANYA D'UNA AUTOPISTA PER captar usuaris

La C-32 dóna el Via-T necessari per tenir la rebaixa de peatges

La concessionària ofereix gratis 40.000 aparells, però només ha rebut 200 peticions

Els descomptes en el preu de les barreres, que arriben al 80%, comencen l'1 de gener

Diversos cotxes entren a la C-32 des de la C-31, l’octubre passat.

Diversos cotxes entren a la C-32 des de la C-31, l’octubre passat. / EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Una campanya de distribució de Via-T aspira a repartir un total de 40.000 dispositius les pròximes setmanes per així poder-se beneficiar dels nous descomptes en els peatges de la C-32. Fonts de la concessionària Abertis han revelat que fins al moment només han rebut unes 200 sol·licituds, però s'espera que els pròxims dies creixi la demanda. Les rebaixes a les barreres, que van del 10% al 80%, es començaran a aplicar l'1 de gener.

Els 40.000 aparells de telepeatge no tenen cost d'alta. Fins ara, l'import que cada conductor abonava pel Via-T al contractar-lo responia a l'acord a què hagués arribat amb la seva entitat bancària, igual que el cost de manteniment anual, que també varia en funció del banc o la caixa que l'entregui. No obstant, per facilitar que se sumin el màxim d'usuaris a les rebaixes en l'autopista C-32, s'ha optat per entregar de forma gratuïta aquests mecanismes automàtics.

RECUPERAR EL TRÀNSIT / Si un conductor no compta amb aquest aparell no es podrà beneficiar dels descomptes a l'autopista C-32, tant al tram del Garraf i el Penedès (Aucat) com al del Maresme (Invicat), que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat va pactar amb Abertis a començaments  d'octubre. En aquest acord també es va concretar un pla d'inversions xifrat en 97 milions, tant en aquesta via com a la C-33 a Mollet del Vallès (Vallès Oriental).

L'empresa va calcular que la millora en les dues autopistes comportarà un augment del trànsit, que en els últims anys només ha fet que descendir, fins a arribar a una caiguda del 30,6% en el període 2007-2012. A l'abaixar la tarifa i augmentar la seguretat i els enllaços, així com al prolongar certs recorreguts, s'espera atraure nous usuaris i recuperar part del negoci perdut a conseqüència de la crisi.

Notícies relacionades

PREU PER QUILÒMETRE / Aquests 40.000 Via-T, amb els quals s'aspira a atraure nous usuaris, es poden aconseguir a través de la web www.autopistas.com/mesviat o bé al telèfon 902 200 320. Abertis en repartirà 30.000 al Garraf i la resta a la zona nord de la C-32, al Maresme. A més a més, segons la Generalitat, la quota de manteniment de l'aparell de pagament electrònic del primer any serà molt reduïda, de 12 euros, per aconseguir més clients.

Tot aquest pla de rebaixa dels peatges de la C-32 respon al que el departament de Territori denomina «homogeneïtzació de peatges», que és l'intent que el preu per quilòmetre sigui tan semblant com es pugui en qualsevol lloc de Catalunya, una cosa que ara no es produeix però que a partir de l'1 de gener es pot començar a corregir. El cas de la C-32 del Garraf és paradigmàtic perquè es tracta d'una via d'alta capacitat amb un cost de construcció que va ser extraordinàriament elevat per l'orografia del terreny, cosa que provoca que, per exemple, la barrera de Vallcarca sigui molt cara.