LA RECERCA DE LES CAUSES DEL DESCARRILAMENT MORTAL

Renfe i Adif descarreguen tota la responsabilitat en el maquinista

Defensen el disseny de la línia i jutgen innecessari millorar la dotació actual de dispositius d'alerta

En el trajecte entre Madrid i la Corunya, els trens han de canviar 5 vegades de sistema de seguretat

El maquinista, ple de sang, després del descarrilament.

El maquinista, ple de sang, després del descarrilament. / LA VOZ DE GALICIA / XOAN SOLER

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA / Barcelona

ElMinisteri de Foment,RenfeiAdif (responsable de la infraestructura viària) van sortir ahir a l'uníson adescarregar tota la responsabilitatde l'accident sobre elmaquinista. Tots tres van assegurar que la infraestructura i els sistemes de seguretat complien. I van assenyalar amb el dit acusatori el conductor de l'Alvia descarrilat a Santiago,Francisco José Garzón Amo, que, encara no se sap per què, anava a molta més velocitat del que havia d'anar, com ell mateix ha admès. El ministeri, Renfe i Adif van insistir que el recorregut és el que és, que el tren estava en bones condicions i que el sistema de seguretat --malgrat els continus canvis que pateix en la línia des de Madrid-- va respondre.

Notícies relacionades

La maquinària institucional ha començat a rodar. Una vegada superat l'impacte de les primeres hores i amb els primers trens circulant lentament a prop de les restes dels vagons sinistrats, els responsables ferroviaris van començar a defensar la seva parcel·la. El ministeri i Adif van rebutjar que el revolt on es va estavellar el tren híbrid fos especialment perillosa. De fet, altres enginyers consultats per aquest diari van admetre que moltes entrades a ciutats amb alta velocitat presenten traçats similars sense més problemes.

>>Llegiu la informació completa sobre lesexplicacions de Renfe i Adif a e-Periódico