Un artista amb esquizofrènia, protagonista d'una campanya 2.0 contra l'estigmatització

L'espot forma part d'una iniciativa de Grup SIFU, que reivindica la "suma de capacitats"

L’espot protagonitzat per Francesc de Diego, de la campanya de Grup SIFU / periodico

1
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTÍNEZ / Barcelona

Francesc de Diego ha trobat en l'art la manera d'expressar-se. Aquest artista barceloní de 35 anys té esquizofrènia i utilitza el dibuix per mostrar a la societat el seu talent i el seu món interior. Encara que la seva trajectòria, tal com ell comenta, ha estat “desestructurada”, ja fa més de deu anys que es dedican a les arts gràfiques. Ara, de Diego s'ha convertit en el protagonista del tercer espot de la campanya 'Suma Capacitat' llançada per l'empresa especialitzada en la inserció sociolaboral de persones amb discapacitat, Grup SIFU, que celebra el 20 aniversari amb un projecte viral de sensibilització a la xarxa. 

Lluita contra la discriminació

Després del primer i del segon espot, on Camila Vargas, amb fibrosi pulmonar, cantava i Patricia Carmona ballava dansa integrada mostrant els seus dots artístics, s'estrena aquesta última peça abans de la presentació del videoclip final. "Hi ha estigma i fins i tot una discriminació molt latent, potser per desconeixement i el tan habitual rebuig a la diferència dels altres", reivindica el protagonista de l'últim vídeo. "L'estigmatització també existeix perquè quan hi ha algun succés estrany relacionat amb el trastorn mental s'explica com si fos la regla general en aquest tipus de malalties", explica de Diego. Així, amb l'última peça de la campanya, l'il·lustrador posa un altre gra de sorra per lluitar contra ella i per sumar en pro de la normalització.