HUMOR

The Chanclettes parodia el polèmic anunci 'Envàs, on vas?'

El grup d'humor ha llançat la seva pròpia versió de la campanya, objecte de nombroses crítiques

Paròdia de la campanya ’Envàs, on vas?’ de ’The chanclettes’ / periodico

1
Es llegeix en minuts
ISMAEL R. CORREA / Barcelona

Ha estat objecte de tota mena decrítiquesi tampoc s'ha escapat de la sàtira del grup d'humorThe Chanclettes. La campanya promoguda per l'Agència de Residus de Catalunya,'Envàs, on vas', va provocarel rebuig dels ecologistesiICVper confusa i poc encertada. Ara, quan semblava que la polèmica s'havia acabat, una paròdia torna a posar sobre la taula l'anunci.

L'irreverent trio humorístic ha llançatla seva pròpia versió de l'espot, que en un principi anava encaminat a fomentar el reciclatge i que finalment s'ha convertit en motiu de burla. Al vídeo, els tres personatges es pregunten sobre a on han d'anar a parar certs objectes, com lasiliconaque acaba d'injectar-se un dels components als llavis, unpreservatiu usat o, fins i tot, una estatueta de la Verge.

Rebuig a la campanya

ICV va demanar la retirada de la campanya al considerar que el seu contingut era"parcial i confús". Així ho va reclamar el diputat ecosocialista i exconseller de Medi AmbientSalvador Milà durant una entrevista al programa 'El matí de Catalunya Ràdio'.

Notícies relacionades

Segons l'opinió de Milà, l'anunci únicament beneficiava els productors d'envasos, però ometia qüestions rellevants relacionades amb el reciclatge de la matèria orgànica. "Darrere d'aquesta campanya hi ha els productors d'envasos. És el problema d'aquesta campanya, que no respon al mateix model de les que vam fer quan érem al Govern. En aquelles campanyes s'insistia molt en la selecció, però també en la matèria orgànica. En canvi, en aquesta campanya s'ha oblidat, perquè és un tema que no paguen les empreses envasadores", va afirmar.

Oposició dels ecologistes

Per la seva part, diverses associacions, comCEPA-Ecologistes de Catalunya i laFundació per a la Prevenció de Residus (FPR),consideraven que la campanya confonia el ciutadà en alguns productes, com els plàstics que no són envasos, i no incidia en el que qualifiquen com el principal problema: reduir la quantitat de residus generats. "Sembla que l'única cosa que importa és minimitzar els impropis del contenidor groc, els plàstics que no són envasos, una mesura que a qui beneficia és als envasadors que paguen el procés del tractament", va lamentarMercè Girona, de la FPR.