SUMANT CAPACITATS
Una ballarina en cadira de rodes protagonitza una campanya de conscienciació viral
La iniciativa de Grup SIFU pretén vincular l'art amb la discapacitat
Patricia Carmona té 30 anys, va en cadira de rodes des d'en fa 12 i la seva passió és la dansa. Va estudiar Educació Social i és la presidenta de l'Associació de Lesionats Medul·lars de Catalunya. "Abans de tenir l'accident que em va deixar tetraplègica, practicava diàriament gimnàstica artística, era molt més que una afició. Després del succés -explica- vaig practicar tota mena d'esport, però no m'omplien com la gimnàstica, fins que vaig trobar el ball", narra Patricia. Amb el temps i amb lluita, Carmona es va convertir en la la coordinadora del grup de dansa integrada 'Liant la Troca', un col·lectiu que treballa la integració de les persones amb discapacitat a través del ball.
Ara, la ballarina s'ha convertit en la protagonista del segon 'teaser' de la campanya llançada pelGrup SIFU, una empresa dedicada a la inserció socilaboral de persones amb carències físiques i psíquiques, que compleix 20 anys i que ho celebra amb un projecte de sensibilització social.
El ball i la discapacitat física
Notícies relacionadesEs tracta d'una iniciativa 2.0, ideada perLaChincheta Comunicació, en la que es aniran publicant escalonadament tres 'teasers' a manera d'aperitiu, que precediran el videoclip final. En el segon, l'educadora social mostra com amb una cadira de rodes també es pot sentir i disfrutar de la música a través del cos. "Quan ballo, internament em moc molt més del que es veu i m'omple tant físicament com espiritualment" explica la protagonista de la peça. Carmona ha participat en aquesta iniciativa perquè disfruta fent-ho, per poder vincular la discapacitat amb l'art i per donar força als que la necessiten. "Totes les coses que faig són perquè altres puguin agafar-me com a exemple i així ajudar-los. Jo també he canviat veient altres exemples", reivindica.
La peça final
El primer dels tres 'teasers' el va protagonitzar Camila VargasCamila Vargas, una noia de 17 anys que ha superat unafibrosi pulmonar amb un doble trasplantament i que canta per viure. El projecte utilitza les xarxes socials (Facebook,TwitteriYoutube) i el món de l'art per trencar les barreres que es troben les persones amb discapacitat, tant en el mercat laboral com en la societat en general. En la peça final, membres de la Sant Andreu Jazz Band i tres artistes amb una discapacitat sumaran forces, en un exercici musical i artístic d'integració. És la suma de capacitats i d'art per trencar esquemes.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor