EL CONFLICTE A LA SANITAT
El 23-F dels metges
Els facultatius de tot Espanya protestaran aquell dia a Madrid contra les privatitzacions i les retallades en el sistema sanitari públic

Cartell de protesta a l’Hospital La Paz, a Madrid. /
No volen fer vaga per no perjudicar els pacients i les seves deteriorades nòmines, però sí mostrar la seva indignació per les retallades i l'onada de privatitzacions de la sanitat. La Confederació Estatal de Sindicats Mèdics (CESM) va recollir ahir el guant llançat fa setmanes per l'Organització Mèdica Col·legial (OMC) i el seu sindicat Amyts a Madrid i ha proposat el 23 de febrer per convocar a la capital d'Espanya la primera manifestació unitària de la professió en tota la història. La proposta, aprovada per unanimitat en una assemblea extraordinària celebrada a la seu dels sindicats, va comptar amb el suport de totes les organitzacions autonòmiques.
«Havia de ser en dissabte. El 23 és pura coincidència amb la desgraciada data del 1981»,va comentar un portaveu dels sindicats. Els metges, sempre molt conservadors a l'hora de manifestar-se, consideren que«això de Madrid[la privatització de 27 ambulatoris i sis hospitals]és la gota que ha fet vessar el got» i ha esperonat el moviment de protesta estatal.«Serà una escenificació de la defensa que la professió fa del sistema de salut públic, que està avalat pel seu alt nivell de qualitat al menor preu possible»,va explicar Francisco Miralles, secretari general de la CESM.«La professió-va afegir-no entén que ara es posi en dubte el sistema i que es parli de gestió privada».
Notícies relacionadesApel·lació a la ministra
En el seu intent d'aconseguir suports a la resta d'Espanya i en altres àmbits, els metges madrilenys van remetre ahir una carta a la ministra de Sanitat, Ana Mato, en què demanen la seva implicació en el conflicte sanitari de Madrid i li ofereixen un pla alternatiu al presentat per la conselleria madrilenya, que, segons els metges, estalviaria 602 milions d'euros sense tocar el capítol de personal. La conselleria ha xifrat en 533 milions l'estalvi necessari. Els sindicats admeten que les seves peticions han de ser discutides amb el president de la Comunitat de Madrid, Ignacio González, i el conseller de Sanitat, Javier Fernández -Lasquetty, però apel·len a la ministra perquè no estan«satisfets amb el tracte rebut» i «per veure si intervé en defensa de la sanitat pública, universal i gratuïta»,com ha esgrimit Mato en la seva decisió de recórrer davant el Tribunal Constitucional l'euro per recepta de Catalunya (encara no ho ha fet amb el de Madrid). Per escalfar motors de cara a la protesta, el sindicat madrileny ha convocat diumenge que ve una concentració a la porta principal del Ministeri de Sanitat.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia