adéu a un català universal
Barcelona dedicarà un carrer al doctor Moisès Broggi
Trias anuncia el seu propòsit al visitar la capella ardent del prestigiós cirurgià i humanista, que serà enterrat dimecres al Port de la Selva
Montilla, Ernest Maragall i el cineasta Pere Portabella van al tanatori de les Corts per honrar el metge, que va morir dilluns als 104 anys
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat aquest dimarts que la capital catalana dedicarà un carrer al prestigiós cirurgià i humanistaMoisès Broggi, mort ahir a Barcelona als 104 anys d'edat i considerat un símbol dintre de la medicina i un referent de la lluita antifranquista. Trias ha fet aquest anunci en la seva visita a la capella ardent deBroggi, oberta aquest dimarts entre les 14.00 i les 22.00 hores al tanatori de les Corts de Barcelona.
L'alcalde de Barcelona ha explicat també que la família del cirurgià va declinar el seu oferiment per celebrar a l'Ajuntament la capella ardent, una cosa que "comprèn perfectament, perquè Broggi era un home discret", ha dit a Catalunya Ràdio.
Qui també ha visitat la capella ardent de Broggi ha estat l'expresident de la GeneralitatJosé Montilla, que ha considerat que la mort del prestigiós cirurgià i humanista és una "gran pèrdua per a Catalunya", perquè va ser "un magnífic científic i un bon patriota". També ha visitat la capella ardent l'exconsellerErnest Maragalli el director de cinePere Portabella.
El funeral se celebrarà avui, dimecres, al mateix tanatori a les 10.30 hores i Broggi serà enterrat després al cementiri del Port de la Selva (Alt Empordà). Broggi, nascut a Barcelona, havia rebut la Creu de Sant Jordi i la Medalla d'Or de la Generalitat i és considerat un símbol dintre de la professió mèdica i un referent de la lluita antifranquista.
El 2010 l'Hospital Comarcal del Baix Llobregat, situat a Sant Joan Despí (Barcelona), va passar a denominar-seHospital Moisès Broggi en el seu honor.
Malgrat la seva avançada edat, l'any passat el doctor Moisès Broggi va acceptar ser el candidat d'ERC al Senat amb el propòsit de contribuir a fer realitat el seu somni: que els independentistes catalans s'unissin entre si i que, a més, confluïssin ambCiU per aconseguir que Catalunya tingués unEstat propi.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Paolo Cotta Ramusino, físic i matemàtic nuclear: "Perquè l’Iran no desenvolupi l’arma nuclear, Israel no ha d’agredir altres països"
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Obra social La Caixa vol arribar als 800 milions de pressupost el 2030
- II Fòrum del Mediterrani Muniesa (CaixaBank): "Europa avui o fa un pas o pot caure en la irrelevància"
- TRIBUNALS Aldama assegura que «segurament» apareixeran «més noms» per sobre de Santos Cerdán