DETALLS DEL SUMARI
Assistents a l'acte del Madrid Arena relaten el caos i la lluita per sobreviure
Assistents a la festa de Halloween del Madrid Arena van narrar el caos viscut dins del recinte, amb «esgarrapades i cops de puny», i van denunciar que membres del personal de seguretat no els van permetre sortir tot i el risc que comportava la presència de centenars de persones amuntegant-se en algunes zones del pavelló. Així figura en el sumari judicial del cas de l'allau mortal, en què s'especifica que alguns afectats van trigar una hora i mitja a aconseguir fugir del lloc.
Alejandra, una noia atrapada a l'accés on es va originar la tragèdia, va explicar que els nois «utilitzaven tota la seva força» per sortir d'allà. «Arribaven a mossegar, estirar dels cabells, esgarrapar-se i donar cops de puny per salvar les seves vides», va relatar. Un altre testimoni, el de Cristina, qüestiona la inflexibilitat de part del personal de seguretat, al recordar que quan va aconseguir arribar a una porta un vigilant li va dir que «no s'obriria» i que es dirigís a una altra. La noia va trigar més de mitja hora a arribar a un altre accés pel gran nombre de persones, moltes d'elles «desmaiades i amb rastres de sang», que s'hi amuntegaven.
El sumari també revela que la cinquena víctima mortal, María Teresa Alonso, morta dijous, va ser auxiliada inicialment per un vigilant, ja que el servei mèdic del Samur, que no havia estat avisat de la celebració de la festa, va trigar uns 30 minuts a arribar.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Previsió meteorològica L’episodi de pluges intenses «estàtic» s’acarnissa a Badalona, el Maresme i el Vallès a l’espera de més precipitacions
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- DIUMENGE, 16.15 H. El Barça acomiada sense Pedri l’any més feliç de Flick
