50.000 persones van seguir aquest dimarts l'eclipsi total de Sol a Austràlia
El fenomen va durar dos minuts i va produir una ombra d'uns 150 quilòmetres
EL PERIÓDICO va oferir aquest dimarts la retransmissió en directe
La Lluna va bloquejar el Sol dimarts a la nit i va provocar una 'doble' albada alscels d'Austràlia i part de l'oceà Pacífic. L'eclipsi total va començar just després de la sortida del Sol al nord d'Austràlia. Segons han informat els mitjans del país, uns50.000 espectadors que es van congregar a laciutat tropical de Cairns per presenciar aquest esdeveniment, el primer eclipsi en una dècada que es podia veure des d'Austràlia i l'últim que es podrà observar, des de qualsevol part del món, fins al 2015.
Els eclipsis solars es produeixen quan la Lluna s'alinea amb el Sol al cel, i esborren el disc solar des de la perspectiva d'un observador a la Terra. Hi ha tres categories principals: total, parcial i anul·lar (en què la vora exterior del Sol brilla com un anell al voltant de la Lluna al cel).
Només dos minuts
Des del principi fins al final, l'eclipsi d'aquest dimarts va durar prop de tres hores i, des de Cairns, els observadors van poder veure la Lluna cobrint el disc solar completament durant dos minuts.
Notícies relacionadesA Espanya, els aficionats van poder observar l'eclipsi gràcies a l'investigador de l'Institut d'Astrofísica de les Canàries (IAC), Miquel Serra-Ricart, que ha coordinat una expedició que va observar i va retransmetre l'eclipsi en directe a través d'internet.
El pròxim eclipsi solar total no es produirà fins a l'any 2015. No obstant, el novembre del 2013 es produirà un fenomen de l'anomenat tipus "híbrid" --un eclipsi entre total i anul·lar depenent del punt del planeta des del qual s'observi-- i es podrà veure en certes parts de l'Atlàntic i a l'Àfrica cental.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Homenatge a la resistència femenina VÍDEO | Montserrat Fontané, la cuinera que va encendre el foc dels Roca: "Joan em va dir: 'Jo vull ser cuiner, però no fer la teva cuina"
- Entrevista Berni Álvarez, conseller d'Esports: "Estem orgullosos de poder dir que a Girona, a la Costa Brava, i a Catalunya es farà la millor Ryder de la història"
- El tauler polític Així estan les enquestes de les eleccions generals a Espanya
- Barcelona, protagonista Aistech Space rep 22,5 milions per vigilar la Terra
- TELEVISIÓ I MAS Ningú al volant