cara
Un horitzó per construir

Tren de mercaderies Barcelona-Lió, dimarts. /
L'aposta pel corredor mediterrani que ahir va fer seva la Comissió Europea respon a una estratègia de llarg abast que persegueix l'objectiu de millorar la competitivitat del mercat únic europeu dins del marc de l'economia global. Una estratègia que des de l'Estudi Llotja d'Infraestructures i Territori de la Cambra de Comerç de Barcelona compartim i recolzem, donat que reforça el nostre compromís amb l'impuls a la competitivitat de les empreses, que és el factor clau per al desenvolupament econòmic i social del país.
Perquè, dotat de les infraestructures adequades, el corredor mediterrani estarà en disposició de posar en valor tot el seu potencial com a motor productiu i econòmic de l'àrea del sud d'Europa. I això ha de quedar meridianament clar: no es tracta simplement de potenciar la logística, sinó que és una aposta ferma i decidida en favor de l'economia productiva. I és que el nostre principal avantatge competitiu és la vocació productiva del nostre teixit empresarial, de gran tradició industrial.
Per tant, la millora dels enllaços terrestres entre el sud i el nord del continent europeu és un dels grans reptes que té plantejada la millora de la competitivitat de l'economia europea. I, evidentment, a casa nostra el principal d'aquests enllaços pendents és el corredor mediterrani.
Així doncs, la inclusió del corredor mediterrani dins la Xarxa Central Transeuropea de Transport ha estat un primer repte assolit. La seva transcendència rau en el fet que formar-ne part o no determinarà el caràcter prioritari de les actuacions associades i condicionarà d'una manera decisiva les seves possibilitats de finançament més enllà del marc pressupostari públic.
En definitiva, és imprescindible explicar bé que el corredor mediterrani respon a una lògica transeuropea i de rendibilitat socioeconòmica. No és un corredor andalús, murcià, valencià o català. Ni tan sols es pot dir que sigui un corredor espanyol. És part d'un eix estratègic que uneix el nucli econòmic d'Europa amb el nord de l'Àfrica.
Carrera de fons
De tota manera, cal ser ben conscients que encara queda molta feina per fer. L'impuls al corredor mediterrani continuarà sent una carrera de fons, en la qual cal que s'impliquin el Govern espanyol i la Comissió Europea. Sense reserves, malgrat totes les dificultats econòmiques que assetgen el moment present.
Notícies relacionadesPer això, des de la Cambra de Comerç de Barcelona seguirem treballant per despertar la complicitat del conjunt de la societat i dels territoris i per suscitar el consens de les diferents administracions implicades. I ho continuarem fent fins que el corredor mediterrani sigui una realitat. Sense defallir, com hem fet sempre les coses. I amb la confiança en el futur que dóna, com bé sabem a les ciutats que mirem cap al mar, el fet que únicament cal aixecar la vista per trobar al nostre davant tot un horitzó per construir.
*President de l'Estudi Llotja d'Infraestructures i Territori. Cambra de Comerç
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»