PREDICCIÓ DE L'AEMET

Totes les províncies catalanes, en alerta per vents i pluges

En algunes comarques es podran acumular entorn de 20 litres per metre quadrat en mitja hora

Osca, Fuerteventura, Gran Canària i Lanzarote també registraran avui mal temps

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / Mandrid

El Servei Meteorològic de Catalunya preveu pluges intenses durant tota la tarda a la meitat est de la comunitat autònoma. En algunes comarques es podran acumular al voltant de 20 litres en només mitja hora. La pluja anirà acompanyada de tempesta i en alguns punts fins i tot de calamarsa. Fins a principis de la tarda ja havien caigut alguns xàfecs en punts del Bages i a Manresa, Cerdanyola, Sabadell i Barcelona.

Totes les províncies catalanes, una d'Aragó, Osca, i diverses illes de les Canàries estan en alerta per vents costaners, tempestes i pluges que podran acumular fins a 35 litres per metre quadrat en una hora, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Concretament, Lleida està en alerta taronja (risc important) per tempestes i pluges, mentre que Barcelona, Girona, Tarragona i Osca se situen en alerta groga (risc) pels mateixos fenòmens meteorològics. Per la seva banda, Fuerteventura, Gran Canària i Lanzarote estan en alerta groga com a conseqüència dels vents costaners.

Ennuvolat a la resta

Notícies relacionades

Així, el cel estarà ennuvolat en les primeres hores al nord-est peninsular, amb tendència a aclarir-se d'oest a est del país al llarg del dia i amb xàfecs o tempestes localment moderats. Aquests fenòmens podrien arribar a ser localment forts a l'interior occidental català i a Aragó, sobretot en zones de muntanya.

A la resta de la Península, predominaran els cels poc ennuvolats o clars, amb nuvolositat d'evolució a la tarda a l'interior de Llevant, on hi ha possibilitat d'algun xàfec dispers. A les Balears, es preveu poca nuvolositat amb tendència a cels clars durant el matí i amb possibilitat de presència de núvols d'evolució que podrien anar acompanyats d'algun xàfec feble aïllat.