TENIA 80 ANYS
Mor a Roma d'un infart el cardenal Agustín García Gasco
El prelat tenia previst assistir a la beatificació de Joan Pau II

El cardenal Agustín García Gasco, en una imatge d’arxiu. /
El cardenal espanyol Agustín García Gasco, arquebisbe jubilat de València, ha mort a Roma a causa d'un infart, segons ha confirmat Juan Cotino, vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient del Govern autònom valencià.
García Gasco, de 80 anys, era a Roma per assistir avui a la beatificació del papa Joan Pau II. El purpurat s'ha trobat malament uns minuts abans de començar la cerimònia de beatificació i ha estat traslladat a l'hospital Sant Carles de Nancy, a prop del Vaticà, on ha mort a causa d'un infart.
Agustín García Gasco Vicente va néixer a Corral de Almaguer, Toledo, el 12 de febrer del 1931. Llicenciat en Teologia per la Universitat de Comillas, va ser ordenat sacerdot el 26 de maig del 1956. El 1985 va ser nomenat bisbe titular de Nona i auxiliar de l'arxidiòcesi de Madrid-Alcalá.
Combatiu amb Zapatero
El 24 de juliol del 1992 va ser nomenat arquebisbe de València, seu en què va continuar tot i que a començaments del 2006 va presentar la renúncia, com és preceptiu al complir 75 anys, el 12 de febrer.
El juliol del 2006 va rebre a València el papa Benet XVI en el seu primer viatge a Espanya per presidir la V Trobada Mundial de les Famílies. El 24 de novembre del 2007, Agustín García Gasco va ser nomenat cardenal pel papa Ratzinger en el segon consistori convocat per Benet XVI.
Agustín García Gasco va ser un dels bisbes més combatius amb la política del Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero, sobretot pel que fa a algunes lleis com la dels matrimonis homosexuals; la llei orgànica d'educació (LOE) i la seva nova assignatura Educació per a la Ciutadania i la llei del divorci exprés, entre altres.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols