PLA ESTRATÈGIC 2011-2018
Barcelona estudia que les motos puguin circular per alguns carrils bus i d'alta ocupació
L'Ajuntament vol reduir un 30% els morts en accident de motocicleta en els pròxims dos anys
L'Ajuntament de Barcelona estudiarà que les motocicletes puguin circular per alguns carrils bus i ja ha demanat a la Generalitat que puguin anar pel carril d'alta ocupació que es construeix a l'avinguda Meridiana i pel carril bus de la part final de la Gran Via en el seu accés a la C-31.
El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, ha explicat que la moto és un vehicle "d'alta ocupació" --suposa una cinquena part del volum d'un cotxe però moltes vegades va amb el mateix nombre de passatgers--, i per això recolza que puguin circular per aquests dos carrils d'alta ocupació.
Encara que no ha concretat quins carrils bus de la ciutat podrien permetre el pas de motos, sí que ha anunciat que la comissió de la moto estudiarà aquesta possibilitat tècnicament.
L'Ajuntament ha presentat el pla estratègic de la moto 2011-2018 i s'ha fixat com a objectiu per als pròxims dos anys reduir un 30% els morts en accident de motocicleta, que el 2010 van ser 19, i en vuit anys, un 40% els accidents amb víctimes.
Més aparcaments i zones avançades
Per Narváez, la proposta de reduir els morts en moto és "molt raonable tot i que sigui molt ambiciosa", i s'ha mostrat convençut que podran aconseguir-la. Des de l'Ajuntament es vol eradicar els accidents de motoristes amb ferits greus a tots els carrers secundaris de la ciutat.
Entre altres mesures, s'ampliaran els semàfors amb zona avançada per a les motos, que aquest estiu passaran de 49 a 63, perquè creuen que va en benefici de la seguretat de tota la mobilitat de la ciutat, i les cruïlles amb càmeres que vigilen els girs prohibits.
Augmentaran de 53.000 a 100.000 les places d'aparcament a la calçada i incentivaran els bons conductors amb hores d'aparcament gratis, de la mateixa manera que oferiran preus més competitius per als aparcaments de concessió subterranis.
Narváez ha reiterat que el consistori no es planteja prohibir aparcar a les voreres en altres barris més enllà del Poblenou, una experiència que té sis mesos i que ha valorat molt positivament.
Impulsar la moto elèctrica
Dins del pla estratègic, que planteja 43 mesures, s'impulsarà l'ús de la moto elèctrica, que té "un recorregut sorprenent per a la ciutat", segons Narváez, una mesura per a la qual es preveu instal·lar punts de recàrrega a cada barri i reduir-los un 75% l'impost de circulació.
Notícies relacionadesPer a la moto elèctrica es reclamarà una baixada del preu dels peatges i se li reservaran places als aparcaments de nova concessió.
En la seva intervenció, Narváez ha exalçat la moto com "el vehicle més democràtic" perquè ocupa poc espai i és molt versàtil, i ha recordat que Barcelona és la segona ciutat, després de Roma, amb un parc més alt, que arriba a les 290.000 unitats, i per això volen apostar per una política d'igualtat respecte al cotxe.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia