XIFRES DE L'INE
La natalitat segueix la seva tendència a la baixa i cau un 3,2%
La reducció del nombre de dones en edat fèrtil, un dels factors del descens
La caiguda de la natalitat que es va registrar el 2009 a Espanya després d'una dècada continuada d'increment es va mantenir el 2010. Així es desprèn de les dades que aquest dijous ha fet públiques l'Institut Nacional d'Estadística (INE) que revelen que entre el gener i el juny de l'any passat van néixer 235.373 nadons, un 3,2% menys que en el mateix període del 2009. El fre als naixements també es va donar en mares de nacionalitat estrangera, que van ser 47.305 (el 20,1% del total), davant dels 49.290 del mateix període de 2009 (el 20,2% del total).
El descens de la natalitat és fruit de la menor fecunditat i de la reducció del nombre de dones en edat fèrtil, segons ha explicat l'INE.
L'informe també reflecteix que el nombre mitjà de fills per dona també disminueix, fins als 1,38, una dècima menys que el 2009, i l'edat mitjana d'accés a la maternitat va augmentar lleugerament: el 2009 es va situar en 31,0 anys i entre el juliol del 2009 i el juny del 2010 va arribar als 31,1 anys, el seu màxim històric.
Més nadons a Catalunya
Per comunitats, la natalitat ha caigut en totes les comunitats excepte a Canàries, Castella i Lleó, Cantàbria i les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla. Les autonomies amb menors taxes de natalitat van ser Astúries (7,48 nascuts per mil habitants), Galícia (8,09) i Castella i Lleó (8,13). Al contrari, les que van presentar les taxes de natalitat més elevades van ser la Regió de Múrcia (12,62 nascuts per mil habitants), Comunitat de Madrid (11,63), Catalunya, (11,54) i les ciutats autònomes de Melilla (18,30) i Ceuta (16,07).
Notícies relacionadesCom a conseqüència del descens de la natalitat, els permisos de maternitat van caure un 2,34%. En canvi, van ser més els pares que es van acollir al seu dret al permís de paternitat, un 0,96% més que el 2009, segons ha informat el Ministeri de Treball. La Seguretat Social va destinar 1.820,6 milions d'euros per pagar les 332.557 prestacions per maternitat i 225,5 milions per les 275.637 per paternitat.
Andalusia, amb 59.330 permisos, seguida de Catalunya (58.896) i Madrid (55.329) van ser les comunitats que van rebre més prestacions de maternitat. Pel que fa als permisos per paternitat, Catalunya va ser la que més en va concedir (52.893), seguida de Madrid (44.599) i Andalusia (43.577).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia