DECISIÓ DEL PAPA

Xavier Novell Gomà, de 41 anys, nou bisbe de Solsona

El candidat de Jaume Traserra, el bisbe sortint, és una persona afí a la sensibilitat catalanista

Xavier Novell Gomà, nou bisbe de Solsona.

Xavier Novell Gomà, nou bisbe de Solsona.

2
Es llegeix en minuts
JORDI CASABELLA

El papa Benet XVI ha nomenat avui nou bisbe de Solsona Xavier Novell Gomà, de 41 anys i fins ara prevere i vicari episcopal per als afers econòmics de la diòcesi lleidatana, una vegada acceptada la renúncia per jubilació de Jaume Traserra, després de nou anys al capdavant de la seu. El nou bisbe es destaca per ser una persona afí a la sensibilitat catalanista i el nomenament suposa un gir en la política del Vaticà perquè ha elegit el candidat del bisbe sortint. 

Xavier Novell, nascut el 20 d'abril de 1969 a Montfalcó d'Agramunt (Urgell), es converteix d'aquesta manera en el bisbe més jove que exerceix actualment a Espanya. Doctorat en Teologia per la Universitat Gregoriana de Roma, el nou bisbe és així mateix enginyer tècnic agrícola per la Universitat de Lleida i Batxiller en Filosofia per la Universitat Ramon Llull (URL). Ha estat professor de l'Institut de Ciències Religioses de Lleida i de la Facultat de Teologia de Catalunya, així com director i docent de l'Escola de Formació de Laics de Solsona.

Pel que fa als seus càrrecs pastorals, ha estat vicari parroquial de Sant Jaume de Mollerussa (1997-2001), responsable del Servei Diocesà per al Catecumenat (2007-2009) i secretari general-canceller de la diòcesi (2005-2009). Des del 2004 era coordinador de les delegacions diocesanes i membre del Consell de Govern de Solsona i des de 2009 Vicari Episcopal per als Afers Econòmics.

L'elecció d'un sacerdot del presbiteri

Canonge de la Catedral de Solsona, també és membre del Consell Presbiteral, del Consell de Consultors, del Consell Pastoral diocesà i del Consell per als Afers Econòmics. El fins ara bisbe de Solsona ha expressat la seva alegria pel fet que un sacerdot del presbiteri hagi estat escollit com el seu successor per presidir la diòcesi.

"El nou bisbe és prou conegut per tots els diocesans. Estic segur que serà acollit, així us ho demano a tots, amb un afecte sincer i un generós esperit de col·laboració", ha assenyalat Jaume Traserra en un comunicat remès als fidels. Traserra ha destacat així mateix que el treball pastoral realitzat per Novell, primer com a vicari de la parròquia de Mollerussa i més tard com a coordinador de les delegacions diocesanes i promotor de nombroses iniciatives pastorals, demostra "el seu decidit compromís per la nova evangelització del nostre poble".

Notícies relacionades

Traserra, de 76 anys, va presentar el juliol del l'any passat la seva renúncia al càrrec, una vegada complerta l'edat de jubilació dels bisbes, que és de 75 anys.

No obstant, el seu relleu no s'ha fet oficial fins un any i quatre mesos després. L'anunci de Benet XVI, això sí, ha coincidit amb la festa de Sant Ermengol, bisbe d'Urgell, del qual precisament se celebra el mil·lenari.