TRANSPORT AERI

La Generalitat impulsa un vol que connecta Lleida i Barcelona

Vueling unirà dues vegades per setmana les dues ciutats per un preu fix de 19 euros

Alguaire incorpora més rutes per atraure turisme d'esquí i tanca la de París

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Les reaccions a l'anunci són, en un primer moment, de suspicàcia i mofa. ¿Un vol entre Lleida i Barcelona? ¿Per a què? ¿Per a qui? Després, quan els responsables de la Generalitat desgranen els motius que els han portat a impulsar el trajecte, l'actitud pot canviar. O no, és clar. Però com va passar al seu dia amb els escèptics davant el fet de construir un aeroport a Alguaire, a uns 15 quilòmetres de la capital lleidatana, només el temps donarà o treurà la raó a uns o altres.

«Som un aeroport completament nou i estem disposats a innovar», subratlla amb valentia el director general de Ports, Aero-

ports i Costes, Oriol Balaguer. La novetat consisteix que els divendres a les 14.35 hores s'enlairarà un avió de Vueling en dirección al Prat. Trigarà uns 20 minuts. Farà el recorregut invers els diumenges a les 22.15 hores.

CONNEXIÓ AMB 14 DESTINS / El públic d'aquest peculiar Lleida-Barcelona serà de tres tipuss, prossegueix Balaguer. En primer lloc, els que vulguin connectar amb altres rutes de la mateixa companyia que parteixen l'hora següent a l'arribada del seu vol a Barcelona. Són 14 trajectes, la meitat espanyols (Bilbao, Màlaga, Menorca) i la resta internacionals (Amsterdam, Roma, Brussel·les). L'avantatge és que, si facturen equipatge, podran fer-ho directament al seu destí final i despreocupar-se'n al Prat.

Altres interessats poden ser els que elegeixin altres vols de la mateixa aerolínia que surtin més tard o, és clar, els que optin per vols d'una altra companyia. I en últim lloc, i coneixent per endavant que el preu entre les dues ciutats catalanes serà sempre el mateix («una tarifa plana de 19 euros», subratlla el responsable de la Generalitat), els que vulguin passar el cap de setmana a la capital catalana. El preu i el temps de viatge és competitiu amb el cotxe -i més tenint en compte que el pàrquing d'Alguaire encara és gratuït-, l'AVE i l'autobús.

TEMPORADA D'HIVERN / Els focus es van posar ahir en l'insòlit vol ja que al director general de la Generalitat no li constava que hi hagués una oferta entre dues ciutats tan pròximes, obviant els breus recorreguts insulars tant de les Balears com de les Canàries. No obstant, en aquests casos no s'utilitzen avions tan grans com el que farà el Lleida-Barcelona, que tindrà capacitat per a 180 passatgers. Amb una ocupació de només el 50% el viatge serà rendible.

Notícies relacionades

Els criteris de rendibilitat són precisament els que han acabat amb el vol de París. No obstant, en la temporada d'hivern presentada ahir a les instal·lacions d'Alguaire hi va haver més sumes que restes. Es va anunciar la incorporació de Pyrenair, que volarà a Madrid, Vigo i Lisboa a partir de finals de gener. En els tres casos suposadament es tracta de públic per a les estacions d'esquí, una de les reivindicacions del sector. Ryanair seguirà connectant Lleida amb Frankfurt i Milà.

FORA DE SCHENGEN / Oriol Balaguer va respondre que abans de final d'any el Ministeri de Foment concedirà el permís perquè Alguaire pugui gestionar vols amb destins fora de l'espai Schengen (per exemple el Regne Unit i Rússia, dos mercats molt atractius). Els plans de la Generalitat són que en la programació d'hivern de l'any que ve ja s'hi incloguin aquests països.