L¿activitat d¿una organització delictiva
La màfia dels 'boixos nois' es va especialitzar a atracar narcos
Els 'casuals' havien comès sis robatoris a traficants marroquins i colombians
Les indagacions vinculen la banda amb l'autor d'un assassinat davant de TV-3
Els membres dels ’Casuals’, el grup més violent dels Boixos Nois, detinguts al febrer per extorsió i tràfic de drogues, disposaven d’un arsenal d’armes i centenars de bitllets. /
Germinada a les grades del Camp Nou al caliu dels Boixos Nois, la banda dels casuals va fonamentar la seva fama violenta extorsionant propietaris de discoteques a Barcelona i el seu entorn. Però aquestes pràctiques -amb què van arribar a tenir terroritzat el sector de la nit- no eren la seva principal font d'ingressos. Ni tan sols la més antiga. La principal activitat dels membres d'aquest grup, a la qual alguns es dedicaven des de feia anys, eren els atracaments a narcotraficants, als quals robaven partides de droga que després revenien.
Així ho van poder constatar els Mossos d'Esquadra durant la investigació policial (batejada com a operació Spyderco) que va culminar el febrer passat amb una batuda simultània en set ciutats en què es van detenir 14 membres de la banda, entre ells, els capistostos.
SUMARI SECRET DES DEL FEBRER / Però, tot i aquests arrestos, les investigacions han continuat, cosa que ha portat la jutge del cas a mantenir un secret de sumari que no va ser aixecat fins fa pocs dies. Aquests últims mesos d'indagacions, els Mossos han detingut una desena de persones més vinculades a l'organització.
Fonts pròximes al cas van explicar que els investigadors van descobrir que el nucli dur dels casuals es dedicava a atracar narcotraficants que, òbviament, no denunciaven els robatoris. Aquestes fonts van revelar que se sospita d'almenys sis atracaments a traficants de droga. Es tractava d'assalts acuradament preparats i que es van portar a terme per tot Espanya.
Les fonts van explicar que els robatoris a narcotraficants eren preparats meticulosament i que els casuals hi aconseguien importants partides de droga, que després revenien a altres narcos o comercialitzaven ells mateixos a través dels minicasuals, els membres més joves de la xarxa, als quals també feien servir en la seva campanya d'extorsió de propietaris de discoteques. En el marc d'aquestes amenaces, els membres de la banda anaven diàriament a aquests locals, on exigien entrades i copes gratis i fins i tot prostitutes.
La banda va començar atracant traficants marroquins, als quals robava l'haixix. De fet, set dels seus membres ja van estar implicats en un atracament a un narcotraficant que va acabar amb el suïcidi d'un dels assaltants. Però, quan es van sentir més experts en aquesta pràctica, van passar a preses de més entitat: narcos colombians.
A més a més, la investigació dels casuals va permetre descobrir l'autor de l'homicidi del jove búlgar Hristo Vasilev, que va ser tirotejat a Sant Joan Despí davant de la seu de TV-3 per una banda a la qual presumptament va robar una partida de cocaïna. L'homicida presumptament traficava amb aquesta facció dels Boixos Nois.
UNA METRALLADORA / Per portar a terme els atracaments, els casuals disposaven d'un autèntic arsenal d'armes que van ser decomissades pels Mossos. Entre les armes confiscades hi ha nou pistoles, una metralleta inutilitzada que feien servir per intimidar, munició, matxets i porres extensibles. Seguint la pista d'aquesta banda va caure una altra organització dedicada al tràfic d'armes.
Vegeu el vídeo a
www.elperiodico.cat
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia