REVETLLA TRÀGICA
Un tren sega 13 vides i deixa 14 ferits al baixador de Castelldefels Platja
Testimonis i supervivents diuen que el tancament d'una passarel·la els va fer baixar a les vies
Dues persones més, atropellades a Sant Feliu de Llobregat i Sant Adrià de Besòs
Més de cent passatgers que acabaven de baixar d'un tren de Rodalies, gairebé un comboi sencer, van creuar ahir a la nit, a les 23.23 hores, les vies a l'estació de Castelldefels Platja quan un tren Altaris hi va passar a altíssima velocitat i en va atropellar gairebé una trentena, amb un tràgic rastre de 13 morts i 14 ferits. Segons supervivents i testimonis del drama, molta gent va decidir travessar les vies al trobar tancada la passarel·la que tradicionalment connectava les dues andanes. Molts, aparentment, no sabien que hi havia un pas subterrani a l'altre extrem de l'andana.
"M'he salvat per tres segons. Va ser pujar a l'andana i va passar el tren. Ni va sonar el xiulet abans que arribés. Era terrible, volaven cossos per tot arreu. He vist coses horribles que mai oblidaré. Darrere meu, el tren es va endur molts xavals", ha relatat avui John García, un colombià que com altres milers de persones anava a celebrar la revetlla de Sant Joan a l'àmplia i abarrotada platja de Castelldefels.
Al baixador
El tren de Rodalies, que havia sortit a les 23.06 hores de l'estació de Barcelona Sants, va deixar a centenars de persones al baixador abans de seguir el camí cap a Sitges. Quan el comboi ja havia desaparegut, molta gent intentava travessar inicialment l'antiga passarel·la, però a dalt de les escales es trobava tancada la part que porta a l'altra andana i a la sortida a la platja. Llavors desenes de persones, la majoria joves d'entre 15 i 25 anys, es van llançar a les vies. Llavors l'Altaris, un tren de gran velocitat procedent d'Alacant que acabava de sortir dels túnels del Garraf, va aparèixer. Ni va poder frenar abans d'atropellar les primera víctimes i el conductor va fer sonar el xiulet quan ja s'havien produït els primers atropellaments. El tren va quedar parat mig quilòmetre més al nord.
Els bombers i els forenses han estat fins aquest matí recuperant restes dels cadàvers, gairebé tots en molt mal estat i mutilats pel terrible impacte. Les restes es van dur a l'Institut de Medicina Legal a la Ciutat de la Justícia de l'Hospitalet de Llobregat. Els 14 ferits van ser traslladats ràpidament a sis hospitals amb diversos politraumatismes, segons ha informat la consellera de Salut, Marina Geli, aquest matí a Castelldefels, que ha assenyalat que "hi ha esperança" per a ells. Alguns ja han hagut de ser operats.
Deu ferits ingressats
Una dona de 25 anys es troba ingressada en situació crítica a l'hospital de Bellvitge, hi ha un altre jove en molt greu a Bellvitge (amb fractura de tíbia i peroné i traumatisme cranial) i un tercer també molt greu al Clínic, una noia amb fractura de tíbia i peroné. Set més es troben greus i estan repartits per diversos centres sanitaris (entre ells dos a Sant Joan de Déu, dos a la Mútua de Terrassa, un altre a la Vall d'Hebron, dos a l'Hospital de Sant Boi i un altre al Moisés Broggi) amb fractures diverses, mentre que quatre han rebut l'alta aquest matí. "Excepte una dona de 45 anys, tots són menors de 28 anys", ha afirmat Geli. Dos dels ferits han passat aquesta tarda d'estat greu a lleu. Es tracta de una jove de 16 anys amb fractura en una cama que està ingressada a la Mútua de Terrassa i un noi de 18 anys amb contusions i ferides que es troba a l'hospital de Sant Boi.
Geli va explicar que els hospitals ja ha contactat amb els familiars dels ferits, entre els quals hi ha dos menors de 15 i 16 anys. En total els ferits han estat vuit dones i sis homes, la gran majoria dels quals no superava els 28 anys. La consellera va felicitar els professionals mèdics per la seva ràpida intervenció i va recordar la importància que adquireix en aquests moments l'acompanyament psicològic dels familiars, que en alguns casos encara tenen "dubtes" sobre la identitat dels morts.
Sant Feliu i Sant Adrià
Abans de l'accident de Castelldefels, s'havien registrat dos atropellaments ferroviaris més. El primer va ser cap a les 20.15 hores a Sant Feliu de Llobregat, i la víctima va morir. A les 20.30 hores es va produir un segon atropellament a Sant Adrià del Besòs, i la víctima va ser traslladada amb vida a l'Hospital del Mar de Barcelona. El primer succés va alterar el servei de la línia 4 de Rodalies, amb suspensions de tren i demores. El segon, el de la línia 1. Les dues línies de Rodalies van recuperar la normalitat a mitjanit.
Aquest triple accident ferroviari va tenyir de dol l'inici d'una revetlla que s'havia significat en les hores prèvies per les complicacions de trànsit viari, com cada vegada que Sant Joan cau en dijous (com aquesta vegada) o en dimarts. En aquestes ocasions, la revetlla es combina amb un pont de quatre dies per a milers de persones.
Problemes a l'AP-7
Notícies relacionadesAhir, com era previsible, l'AP-7 va tornar a concentrar la majoria dels problemes, sobretot cap al nord. Trànsit calculava que en les últimes 24 hores, fins a les tres de la tarda d'avui, sortirien de l'àrea de Barcelona 550.000 vehicles. Fins ahir a les vuit del vespre, només ho havien fet el 42%, i això implica que avui es poden repetir els embussos.
Barcelona va celebrar la revetlla reforçant la vigilància en els dos punts habituals: les fogueres de barri i les festes a la platja. Els focs al carrer es van celebrar sota l'atenta mirada dels bombers de la ciutat, que ahir va col·locar part dels seus 120 agents en unitats mòbils. A la platja s'esperava la presència de prop de 80.000 persones.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Negociació PSOE-Junts El Consell de la UE tornarà a debatre sobre l’oficialitat del català el 27 de maig