Demanda no resolta
Set de cada deu barcelonins recolzaria un servei de bicis compartides que integri els municipis de l’Àrea Metropolitana
«Ha de ser possible anar de Badalona a l’Hospitalet de forma contínua», indica Lime, operador a Barcelona que aposta pel desplegament del seu servei als municipis limítrofs
El RACC reclama prioritzar l’espai per a l’autobús davant més carrils per a la bicicleta
Un dels reptes que té davant seu el servei de bicicleta compartida és la integració entre la xarxa desplegada a Barcelonai la de l’Àrea Metropolitana. Actualment, els operadors privats només compten amb concessió a la capital. Quant al servei públic, malgrat existir una tarifa unificada, l’usuari es veu obligat a aparcar la seva bici en una estació del Bicing i canviar-ne una altra de l’AMBici –o viceversa– per poder continuar un trajecte a través dels límits oficials de Barcelona.
En aquest context, els operadors privats veuen l’oportunitat de respondre a una necessitat encara no coberta: set de cada deu barcelonins recolzaria un model de servei de bicicletes compartides d’àmbit metropolità, en lloc de local, que permeti la integració amb altres municipis de l’Àrea Metropolitana. Així ho revela una enquesta sobre mobilitat a Barcelona encarregada per Lime, operador de cicles elèctrics compartits, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO.
Ampliar el servei
La firma compta amb 497 bicicletes de les 3.500 que han desplegat els set operadors amb concessió a la capital, i està en converses amb diferents ajuntaments limítrofs per plantejar l’ampliació del servei de la bici compartida que el sector privat té de moment només a Barcelona. «Ha de ser possible anar de Badalona a l’Hospitalet de forma contínua», explica el director d’Assumptes Públics de Lime Espanya, Arnau Pérez Valero, per a qui l’important és que existeixi bona connectivitat. També considera igual de necessari que aquest servei es reguli i desplegui «de forma coherent, comprensiva i planificada» des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB),en comptes d’ajuntament per ajuntament, un enfocament que ja s’ha aplicat amb el servei de motos compartides.
Un espai per a tothom
En qualsevol cas, Lime considera que hi ha espai tant per a l’operador públic com per al privat. «Creixeran tots dos, actualment el cotxe té una quota d’un terç a la ciutat, i si volem una ciutat amb menys contaminació tenim molt recorregut», assegura.
L’enquesta de Lime, efectuada a través de la multinacional demoscòpica Cluster17 a una mostra de prop de 2.000 barcelonins, indica una clara predisposició ciutadana (52%) cap a un model de mobilitat compartida més competitiu en el qual convisquin múltiples operadors, entre ells el sistema públic en funcionament. El 43% considera més importantdisposar de bicicletes en el moment d’haver d’utilitzar-les que el preu del servei, si bé aquest factor també és important per al 39%.
Notícies relacionadesLa mateixa enquesta indica que quatre de cada deu persones no se senten segures circulant amb bicicleta, especialment per l’actitud de la resta de vehicles. Tres de cada deu troba a faltar carrils exclusius a l’hora de circular per la ciutat.
Les bicis compartides dels operadors privats poden estacionar-se en els pàrquings habilitats per a això en forma d’U invertida als carrers. No obstant, per a un 35% de les persones enquestades no n’hi ha prou. Segons Lime, la falta de coneixement o visibilitat de la infraestructura ciclista «limita el creixement de la bicicleta com a alternativa real de mobilitat, especialment en una ciutat amb potencial com Barcelona».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana «Ja no puc més» i les altres frases del comiat de Mazón
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ en les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
