Recurs d'empara
Puigdemont reclama al TC que li aixequi l'ordre d'arrest per "defensar la democràcia parlamentària consagrada a la Constitució"
En el seu recurs d'empara l'expresident català argumenta que "la judicialització de l'acció política [...] constitueix una amenaça sistèmica per a la democràcia constitucional"
	
Només dos dies després de defensar l'amnistia davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europa (TJUE), l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha presentat un recurs d'empara contra la decisió del Tribunal Suprem d'aplicar-li l'amnistia, en entendre que el delicte de malversació pel qual va ser processat en rebel·lia forma part de les excepcions recollides a la pròpia llei.
En el seu escrit, de 25 pàgines, al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO, l'expresident català reclama al Tribunal Constitucional que li aixequi la mesura cautelar de detenció en territori nacional, per garantir la defensa de "la democràcia parlamentària consagrada a la Constitució".
"La judicialització de l'acció política, quan es transforma en un instrument per impedir l'accés o la permanència en càrrecs públics mitjançant mecanismes processals sense condemna ferma, constitueix una amenaça sistèmica per a la democràcia constitucional", argumenta l'advocat Gonzalo Boye en reclamar al Constitucional que corregeixi el Suprem i li ordeni l'aplicació de l'amnistia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 
			