POLÈMICA AL REGNE UNIT

Les crítiques obliguen Primark a retirar de la venda biquinis amb farciment per a nenes

La cadena britànica donarà els guanys obtinguts amb el producte a institucions de caritat

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES

La cadena de roba Primark s'ha vist obligada a retirar de les botigues al Regne Unit una línia de biquinis amb farciment al pit destinada a nenes del voltant de set anys després de l'allau de crítiques rebudes.

L'empresa ha demanat disculpes als clients que hagin pogut sentir-se ofesos i ha manifestat la seva intenció de donar els guanys que s'hagin obtingut fins al moment amb la venda de la peça a institucions de caritat, però la polèmica ja ha saltat.

La Societat de la Infància britànica ha carregat durament contra la cadena tèxtil per promoure la "sexualització prematura a través de tota mena de missatges publicitaris".

La controvertida peça és un biquini rosa decorat amb estrelles daurades i negres, així com pics blancs. Es venien per un preu d'uns 4,5 euros.

La ultraconservadora societat britànica no ha pogut acceptar la venda d'un producte infantil a imatge i semblança del que porten les dones en la majoria de països occidentals. La feminització prematura de les nenes, cosa que impulsen sense pudor les sèries televisives internacionals, ha trobat en el producte de Primark el límit admissible al país.

Notícies relacionades

El biquini amb farciment de Primark no ha estat l'únic objecte que ha estat a l'ull de l'huracà. Les nines Bratz (d'aparença trencadora i sexi malgrat representar, teòricament, nenes de sis o set anys), la Barbie, ídols infantils musicals i de cine, revistes... molts articles i personatges han estat apuntats amb el dit acusador i alguns han acabat sent retirats del mercat fruit de les pressions.

La cadena ha reconegut que s'han venut relativament poques unitats dels biquinis amb farciment per a nenes. David Cameron, líder de Partit Conservador ha afirmat: "Els pares han de protegir els seus fills de la comercialització prematura i de la sexualització de l'entorn que s'ha instal·lat en la societat i els negocis.