Nou front fred

El desaigüe de Rialb i el desglaç causen una gran crescuda del Segre

L'Ajuntament de Lleida descarta perill i celebra la situació

El riu Segre, al seu pas per Balaguer, ahir.

El riu Segre, al seu pas per Balaguer, ahir. / ramon gabriel

1
Es llegeix en minuts
ROSA MATAS
LLEIDA

Les ribes del Segre no es veien ahir al seu pas per Lleida. El riu va arribar a portar 210 metres cúbics d’aigua per segon a les set de la tarda, bastant més que els 160 metres cúbics per segon dels últims dies; res a veure amb el cabal habitual, que és d’entre quatre i set metres cúbics per segon, i molt lluny de la capacitat màxima de la canalització, de 3.500. Al desembassament excepcional que està fent l’embassament de Rialb per baixar cada dia 30 centímetres i finalitzar la seva prova de càrrega s’hi han sumat les aportacions dels rius pel desglaç i les pluges. El pantà d’Oliana, que alimenta el de Rialb, va arribar a rebre durant el cap de setmana 80 metres cúbics i a deixar-ne anar 55.

Notícies relacionades

L’Ajuntament de Lleida va començar a prendre mesures dissabte. Va tancar els accessos a la canalització, una zona de passeig, i també els camins de diverses zones habitades que van al riu. La regidora de Seguretat Ciutadana, Sara Mestre (PSC), va assegurar que la Guàrdia Urbana va recórrer ahir la zona de l’horta per avisar de la crescuda als residents.

Per la seva col·lega d’Urbanisme, Marta Camps (PSC), la situació actual no només no comporta perill, sinó que és beneficiosa. «El riu crescut netejarà les algues i les males herbes i la porqueria que hi pugui haver al llit». Segons Camps, és una llàstima que no passi sovint. «Quan acabi el desembassament tornarem al cabal normal del riu, que tant de bo sempre fos el que tenim ara», va dir. El desembassament controlat de Rilab està en la fase final, i es podria acabar aquest cap de setmana.