MENYS CONTAMINANT

El sector del paper prepara unes bosses alternatives a les de plàstic dels supermercats

Les bosses de paper són menys contaminants que les de plàstic.

Les bosses de paper són menys contaminants que les de plàstic. / Labolsadepapel.com

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS
MADRID

Un total de 24 empreses dels sectors paperer i de fabricació de bosses de paper han anunciat avui que desenvoluparan una bossa que substituirà la de plàstic als supermercats --"adaptada a la distribució"--, que serà diferent del "tipus de bossa d'una botiga de roba".

Així ho han explicat representants del Fòrum del Paper durant la presentació d'un informe sobre les propietats que té aquest material en la lluita contra el canvi climàtic. En aquest sentit, han assenyalat que la solució de la bossa de paper es pot aconseguir "tècnicament, tot i que encara s'ha de discutir que sigui més o menys econòmica".

A més, han indicant que estan llançant missatges a les administracions, institucions i a 7.000 companyies, així com al públic en general a través de la seva pàgina web, explicant el motiu pel qual la bossa de paper és una alternativa a la de plàstic, a la vegada que han explicat que ja han arribat a algun acord amb alguna entitat, que no han volgut revelar "de moment".

Menys contaminant

Respecte a l'estudi, promogut per onze organitzacions del sector (ASPAPEL, AFCO, ASPACK, RCIPAP, FEIGRAF, la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya, ANELE, ASSOMA, AVAD-FECEMD, AIFBOP i CLUSTERPAPEL), el president d'ASPAPEL, Florentino Nespereira, ha indicat que vol donar a conèixer "valors molt importants" del producte i "desmitificar" que l'ús del paper sigui negatiu.

Entre les dades, extretes de treballs realitzats per diferents empreses tant públiques com privades, destaca que l'emissió de CO2 d'una bossa gran de paper és de 41 grams, davant els 87 de les de plàstic.

430.000 hectàrees de pins i eucaliptus

Notícies relacionades

Nespereira ha explicat que el paper és "renovable, reciclable i biodegradable", i que després de passar pel procés de reciclatge un nombre indeterminat de vegades, pot transformar-se en biomassa, i és el sector del paper, segons ha apuntat, "el més gran productor i consumidor" d'aquesta energia renovable.

Finalment, ha assegurat que a Espanya les 430.000 hectàrees de plantacions de pi i eucaliptus --de les quals s'extreu paper--, espècies de creixement ràpid, s'estan "regenerant i replantant contínuament i emmagatzemen 50 milions de tones de CO2", motiu pel qual ha afirmat que el paper és una part de la solució per a la mitigació del canvi climàtic.