transport aeri
Vueling deixa a terra viatgers d'un vol de Tenerife a BCN per seguretat
Deu passatgers i tot l’equipatge d’un vol Tenerife Nord-Barcelona de la companyia Vueling van haver de quedar-se a terra dilluns passat per raons de seguretat, ja que si haguessin pujat a l’aparell s’hauria arribat a un pes que hauria compromès l’enlairament. L’aerolínia va admetre ahir a EL PERIÓDICO que era la quarta vegada en dos mesos que un avió seu deixava part de la càrrega al recinte canari abans d’emprendre viatge.
Els fets són aquests, però sobre les causes hi ha dues versions. Vueling diu que les condicions atmosfèriques pel fort vent obligaven a no carregar al màxim l’aparell, un Airbus A320, per garantir la seguretat de l’enlairament. Fonts aeroportuàries, en canvi, van explicar que l’aeronau no tenia prou potència per enlairar-se a plena càrrega en aquelles circumstàncies, problema que van relacionar amb l’assignació a la ruta Tenerife Nord-Barcelona d’avions procedents de Clickair –acabada de fusionar amb Vueling– que abans cobrien altres trajectes.
Aquestes mateixes fonts van reconèixer ahir que el fet que alguna companyia deixi a terra equipatge o passatgers per poder enlairar-se de Tenerife Nord passa «ocasionalment», però «no es pot considerar habitual». Un representant sindical que treballa a les instal·lacions canàries va admetre que un avió d’Iberia que cobria l’enllaç amb Madrid havia patit problemes similars, i per això no era estrany que prescindís de part de la càrrega.
Notícies relacionadesL’EQUIPATGE VA TRIGAR DOS DIES / Les 10 persones que no van poder agafar el vol VY3602 de Vueling de dilluns van tornar a Barcelona hores després amb una altra aerolínia. Els passatgers que sí que van viatjar a l’avió van saber que les maletes s’havien quedat a les Canàries després d’aterrar al Prat –segons Ramon Maria Castelltort, un dels viatgers–, i van trigar dos dies a recuperar-les.
L’aeroport de Tenerife Nord, abans conegut com Los Rodeos, és un nus intercanari de comunicació. Els enllaços amb la resta de l’arxipèlag suposen el 70% de les operacions, davant del 30% de les rutes a la Península i l’estranger. El seu nom sempre anirà associat a la tragèdia més gran de l’aviació comercial, un xoc de dos avions que es va saldar amb un total de 583 morts el 1977.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia