tempesta d'estiu

Una tempesta de calamarsa causa danys a Girona

La Generalitat desactiva l'alerta per l'onada de calor que va arribar dimecres

La forta pluja, amb pedres com pilotes de golf, va tombar arbres i va inundar algun carrer

Uns transeünts recullen mostres de calamarsa, davant de l’Hospital Josep Trueta, ahir. JORDI RIBOT / CLICK ART FOTO

Uns transeünts recullen mostres de calamarsa, davant de l’Hospital Josep Trueta, ahir. JORDI RIBOT / CLICK ART FOTO

1
Es llegeix en minuts
MARINA LÓPEZ
GIRONA

Una breu però intensa tempesta va interrompre ahir el plàcid temps estival en algunes poblacions de les comarques de Girona. El temporal va començar a primera hora de la tarda a la zona del Pla de l’Estany però no va trigar a arribar al Gironès. Les poblacions més afectades van ser la capital, Girona, i la veïna població de Sarrià de Ter, on una calamarsada va deixar caure pedres de la mida de pilotes de golf, d’uns quatre centímetres de diàmetre. Durant mitja hora, els veïns del poble no es van atrevir a sortir de casa.

Malgrat l’excepcionalitat de la pedregada, els bombers només van haver de fer tres sortides a Girona per arbres que es van desplomar sobre la via a causa de les fortes ràfegues de vent que van acompanyar la tempesta. Un d’ells va caure a sobre d’una camioneta aparcada al costat del parc de la Devesa i va quedar destrossada. Els bombers també van haver de treballar de valent per retirar un altre arbre que tallava la circulació en un carrer.

Notícies relacionades

CULTIUS PERJUDICATS / La pedregada no va ser l’únic element que ahir va provocar problemes de circulació a la ciutat. Encara que no va ploure en gran quantitat –vuit litres per metre quadrat–, l’aigua va caure en un curt espai de temps. Això va fer que l’aigua no drenés i que alguns carrers quedessin inundats. La pedra també va afectar alguns camps de cultiu de les comarques de Girona, encara que el Departament d’Agricultura encara no havia quantificat els desperfectes al tancament d’aquesta edició.

Coincidint amb aquesta inesperada tempesta i amb la baixada general de les temperatures, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) va decidir desactivar a mitja tarda el pla d’alerta per l’onada de calor que ha castigat Catalunya des de dimecres passat. Els registres més alts d’aquests últims quatre dies s’han registrat a la Ribera d’Ebre i el Priorat (Tarragona), amb valors que van oscil·lar entre els 37 i els 39 graus centígrads.