XARXA DE TRENS

La Línia Orbital Ferroviària es pot començar a construir abans del 2015

1
Es llegeix en minuts
J. R. S. / C. B.
MADRID

A finals del mes de febrer, Víctor Morlán va presentar el Pla de Rodalies de Barcelona. El projecte contempla una inversió de 4.000 milions d'euros fins a l'any 2015. A més a més de la construcció de noves línies, la duplicació de traçats i la creació de més intercanviadors, el pla incloïa una partida per redactar un estudi per a la futura Línia Orbital Ferroviària, un ambiciós projecte que fins ara s'havia encarregat de capitanejar la Generalitat.

No obstant, segons ha revelat a aquest diari el número dos del ministeri, Foment aspira a donar una empenta a la nova línia, que unirà Vilanova i la Geltrú (Garraf) i Mataró (Maresme). L'objectiu és que els treballs per construir els 68 quilòmetres de traçat --del total de 120 que té l'Orbital-- es poguessin començar abans de l'any 2015. De moment, l'únic pas que s'ha fet ha estat fer una reserva urbanística dels terrenys per on podria transcórrer.

Notícies relacionades

VISITA MINISTERIAL

Aquesta intenció la farà pública el ministre de Foment el dia 25 de juny, quan José Blanco viatjarà a Barcelona (abans, el dia 16, haurà inaugurat la T-1 al Prat de Llobregat) per presentar als ajuntaments, a les cambres i als agents socials el Pla de Rodalies. Si finalment la Línia Orbital forma part de les inversions estatals a curt termini, el Pla de Rodalies aconseguirà sumar uns quants milions d'euros més als 4.000 que ja han estat anunciats.