ASSOCIACIÓ DE MITJANS DIGITALS

MediosOn exigeix responsabilitats a OJD i Nielsen per les seves irregularitats en el mesurament d'audiències a internet

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

L'Associació Espanyola de Mitjans de Comunicació Online (MediosOn), creada el gener del 2009 i que agrupa els principals mitjans del sector, ha exigit responsabilitats a l'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) i Nielsen per les seves irregularitats en el mesurament d'audiències a internet.

Un dels objectius fundacionals de MediosOn és vetllar per la fiabilitat del mesurament d'audiències en mitjans digitals i donar confiança al mercat sobre les xifres auditades, en el convenciment que internet és el mitjà que es pot mesurar amb més precisió.

Davant la publicació de les dades d'audiència del febrer del 2009 mesurades per Nielsen Market Intelligence i auditades per OJD, MediosOn manifesta que:

• La confusió provocada en el sector és el resultat de la mala gestió en el procés de transició de l'anterior sistema de mesurament censal d'OJD, basat en Heatmap, a l'actual de Nielsen Market Intelligence.

• L'auditor OJD reconeix que ha donat per bona una situació irregular, consistent en el fet que el mesurador Nielsen hagi autoritzat determinats suports a realitzar la recollida de dades per al mesurament de diferent manera que la resta dels seus clients, i sense haver-los-ho comunicat a aquests, cosa que ha provocat una situació de greuge comparatiu i ha generat desconfiança en el sector.

• A més, el fet que s'hagin publicat les dades mensuals d'Unidad Editorial sense haver-les mostrat diàriament durant el mes auditat, com va ser preceptiu per a la resta de mitjans, és una prova més de la mala gestió tant de Nielsen com d'OJD en aquest procés. MediosOn agraeix l'oferiment d'Unidad Editorial d'obrir els seus servidors per a l'anàlisi de les seves dades d'audiència, ja que aporta transparència al procés.

Notícies relacionades

• No han de ser comparades les dades de l'actual sistema de Nielsen Market Intelligence amb les de l'anterior d'OJD Heatmap, ja que els dos sistemes no utilitzen la mateixa metodologia de mesurament. Per tant, els percentatges de creixement publicats no es corresponen a un augment real d'audiència, sinó que són fruit del canvi de metodologia.

MediosOn afirma que no es pot sostenir més un mesurament d'audiències a internet basat en les ineficiències i arbitrarietats tant del mesurador com de l'auditor i insta tots dos a oferir les explicacions oportunes davant els fets i a aportar solucions immediates i convincents.