INFRAESTRUCTURA AL PIRINEU
El PSC del Pallars reclama a Montilla el túnel de la Bonaigua
El Govern preveu invertir 100 milions d'euros en la millora de la carretera C-28
Han tornat les neus al Pirineu i, amb això, els problemes a les carreteres. Habituats a les inclemències del temps, però cansats de patir-ne sempre les conseqüències, els veïns del Pallars Sobirà han tornat a posar sobre la taula aquests dies el projecte per construir un túnel a la carretera C-28 que faciliti el pas d'auto- mòbils i camions pel port de la Bonaigua. La iniciativa l'ha pres aquesta vegada l'agrupació comarcal del PSC, que ha escrit una carta al president de la Generalitat, José Montilla, en què li demana que estudiï la proposta, ja prevista al Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya 2006-2026.
El port de la Bonaigua, que arriba al punt més elevat als 2.072 metres d'altura, separa les localitats d'Alt Àneu i Naut Aran (Vall d'Aran). Actualment se supera a través d'una carretera de difícil traçat, afectada cada hivern per grans acumulacions de neu i allaus. El túnel seria, segons els veïns, "la solució definitiva a l'aïllament que periòdicament pateix la comarca en relació amb la Vall d'Aran i França", en paraules del president dels socialistes pallaresos, Josep Fernández.
Des del vessant aranès, el titular de Turisme del Consell General, Juan Antonio Serrano, ha mostrat el seu suport a la petició, tot i que recorda que per a aquesta vall "és prioritari millorar la carretera N-230".
REIVINDICACIÓ ANTIGA
El febrer del 2003, després d'un altre hivern de constants talls de carretera, el llavors alcalde d'Alt Àneu i actualment conseller d'Agricultura de la Generalitat, Joaquim Llena (PSC), va exigir al Govern català --en aquells moments encara en mans de CiU-- que busqués alternatives "per garantir la connexió entre dues zones turístiques tan importants com la vall d'Àneu i la Vall d'Aran". Aquell hivern, el port va estar tancat durant 34 dies.
De moment, la Generalitat, sense entrar a valorar la urgència del túnel, té previst invertir uns 100 milions d'euros en la millora de l'actual carretera. Fa tres setmanes, el conseller Joaquim Nadal (PSC) va inaugurar la variant d'Esterri d'Àneu i es va comprometre a tenir redactat com més aviat millor el projecte de condicionament del tram de Sorpe, on està previst un petit túnel, amb un pressupost estimat de 15 milions d'euros.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI