TREBALLS A LA LÍNIA DEL TREN D'ALTA VELOCITAT
Preocupació veïnal a Girona per les perforacions de l'AVE
Elsafectatsdemanen que no es facin servir unes grues que ja van danyar edificis al Prat
Els veïns de Girona estan preocupats. Malgrat les garanties donades per l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) i l'ajuntament que les obres de l'AVE no afectaran les seves vivendes, l'imminent inici de les perforacions per construir la futura estació de l'alta velocitat ha desfermat totes les prevencions.
La Plataforma Ciutadana del TAV està recollint firmes per exigir al consistori gironí "una reunió urgent" amb la finalitat d'aclarir quin tipus de maquinària es farà servir per a les excavacions. Els afectats temen que s'utilitzin els equips de perforació amb bivalva, els mateixos que es van fer servir al Prat de Llobregat i a l'Hospitalet, i als quals es responsabilitza de les esquerdes que van aparèixer als edificis pròxims al traçat del túnel del tren durant els treballs.
VIBRACIONS
Els veïns exigeixen que les perforacions es facin amb maquinària d'hidrofresa, ja que consideren que és un sistema que ofereix més seguretat als nuclis habitats perquè provoca menys vibracions. Els equips de bivalva es componen de grans grues amb dues culleres o pales quemosseguenel terreny, mentre que els d'hidrofresa treballen tallant el subsòl mitjançant rodes giratòries equipades amb ganivetes. La diferència entre els dos sistemes es fa més patent quan les màquines es troben amb roques o sediments durs, ja que en aquests casos la maquinària de bivalva opera més bruscament i transmet més vibracions al sòl.
Adif i l'ajuntament comparteixen aquesta opinió i s'han compromès a utilitzar el sistema d'hidrofresa al Parc Central, que és on s'ubicarà la nova estació. El problema és que, perquè aquesta maquinària pugui treballar, és necessari excavar prèviament uns metres amb la finalitat d'encastar la boca de la màquina al pou de perforació. Aquest forat inicial únicament es pot fer amb un equip de bivalva, i els veïns tenen por que en última instància Adif "decideixi pel seu compte prosseguir l'excavació amb aquest sistema perquè és més barat i més ràpid", segons va explicar ahir Erika de Kettenburg, presidenta de la plataforma ciutadana.
El tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Joan Pluma, i fonts d'Adif han insistit que la seva principal preocupació "és garantir la seguretat i el bon funcionament de les obres". Per això l'excavació de l'estació es farà amb equips d'hidrofresa i, també per aquest motiu, abans d'iniciar les perforacions es practicarà un pou d'assaig, d'uns 40 metres de profunditat i d'un radi d'uns 2,5 metres, amb la finalitat d'estudiar el comportament del terreny.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia