LLENGUA
La RAE carrega contra Aído per usar el terme 'miembra'
Res de"miembros y miembras". Tots, dones i homes, som, simplement,miembros.Gregorio Salvador, que és membre de la Real Academia de la Lengua (RAE), es va posar les mans al cap al sentir com dilluns passat, durant la seva compareixença al Congrés, la ministra d'Igualtat parlava de"miembros y miembras". Bibiana Aído es va reafirmar ahir en el seu ús d'aquesta expressió i, a més a més, va anunciar que no descartava "que es pogués incloure" el nou terme al diccionari de la RAE. Salvador, després d'aconsellar a la ministra que deixés estar les "bromes de mal gust", va respondre que aquesta inclusió era impossible.
"Això només se li pot acudir a una persona que no té coneixements gramaticals, lingüístics i de tot tipus --va dir Salvador, prestigiós dialectòleg i lexicògraf, citat per l'agència Servimedia--. A Espanya no podem decidir sobre una llengua que es parla en molts països".
SISTEMA ECONÒMIC
Notícies relacionadesLluny de quedar-se aquí, Salvador va carregar contra el llenguatge no sexista --"ministros y ministras", per exemple-- utilitzat per Aído en la seva compareixença al Congrés. "La llengua és un sistema econòmic d'expressió i el masculí val en aquest cas com a terme neutre que serveix per a masculí i femení", va afirmar.
La ministra, per la seva part, va dir a TVE-1 que el seu ús del terme"miembra"es va deure a això: "Va ser un lapsus i, a més a més, una cosa graciosa; a continuació vaig riure". A l'acadèmic Salvador no li va fer tanta gràcia.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia