MESURES PER EVITAR L'ESCASSETAT D'AIGUA
La Generalitat decidirà dimarts que ve si deroga l'actual decret de sequera
El Govern de la Generalitat podria decidir dimarts que ve, en la reunió setmanal del Consell Executiu, si deroga el decret de sequera i, per tant, dóna per superada la situació d'excepcionalitat per l'escassetat de recursos hídrics a Catalunya.
L'Executiu prendrà aquesta decisió en base al dictamen que elaborin els tècnics de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) sobre la situació de la sequera a Catalunya, han informat fonts del Govern de la Generalitat.
El nou decret de sequera atorga a la Generalitat la potestat d'establir els diferents escenaris d'emergència atenent no només al nivell dels embassaments, sinó també a altres factors, com la previsió de la pluviometria, el grau d'explotació dels aqüífers, l'evolució de la demanda o l'evolució de les reserves d'aigua.
No només es té en compte el cabal
És per això que la Conselleria de Medi Ambient, que dirigeix l'ecosocialista Francesc Baltasar, es nega a oferir el percentatge mínim de reserves que haurien de tenir els pantans de les conques internes per superar l'excepcionalitat.
Notícies relacionades"No només es té en compte el nivell, també aspectes com la pluviometria o l'estat dels aqüífers", subratllen des del departament.
La superació de la fase d'excepcionalitat comportaria la derogació automàtica del reial decret llei que possibilita la prolongació del denominat minitransvasament de l'Ebre fins a Barcelona a través d'una canonada d'uns 62 quilòmetres de longitud.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats