TROBALLA ALS FONAMENTS

Els arqueòlegs creuen haver trobat un temple d'August sota la catedral de Tarragona

Els experts realitzaran un estudi més profund de les restes trobades per corroborar la principal hipòtesi

1
Es llegeix en minuts
EFE / TARRAGONA

La prospecció geofísica portada a terme al subsòl de la catedral de Tarragona ha permès localitzar un temple de vuit columnes frontals igual al dedicat a Cèsar August, raó per la qual els arqueòlegs donen pràcticament per segur que es tracta del construït en honor de l'emperador romà.

En roda de premsa, l'arqueòleg de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC) Josep Maria Macias ha revelat que es tracta d'un temple de 25 per 40 metres, els vestigis del qual es troben a un metre i mig de profunditat, sota l'actual nau central de la catedral.

Aquestes restes podrien correspondre al temple d'August, tal com afirmen els arqueòlegs, tot i que no ho confirmaran fins que es dugui a terme un estudi més profund de les restes trobades.

Més intervencions el 2008

En aquest sentit, els responsables de les prospeccions han demanat "prudència" i, per corroborar la principal hipòtesi dels experts, es podrien efectuar algunes intervencions arqueològiques selectives durant la quarta fase de restauració de la catedral, a finals del 2008 o principis del 2009.

Mitjançant una tecnologia "punta i poc agressiva", els científics han obtingut "centenars de milers de dades de tota l'extensió del subsòl i fins a deu metres de profunditat", de manera que es disposa d'"una imatge tridimensional" de les entranyes de la catedral.

Estructura de vuit columnes

Notícies relacionades

El resultat mostra un temple amb una estructura de vuit columnes frontals, situat al centre d'una plaça porticada i que s'aixeca sobre un podi --els fonaments del temple-- que encara es conserven sota el paviment de la catedral.

Aquesta estructura permet als arqueòlegs mostrar-se "optimistes", raó per la qual el director del Museu Bíblic de Tarragona, Amadeu Muñoz, ha assenyalat que les dades recollides deixen "poc espai a altres interpretacions" que no passin per l'existència del temple d'August als fonaments de la catedral de Tarragona.

Temes:

Arqueologia