ANUNCI DE RESTRICCIONS A LA VIA ACABADA D'INAUGURAR

Viella tancarà un carril del túnel quan hi hagi trànsit intens

La mesura vol evitar embussos, perquè els dos vials cap al sud desemboquen en un

Foment admet que el corredor s'ha obert sense protocol d'emergències

1
Es llegeix en minuts
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / VIELLA

El secretari d'Estat d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, va advertir ahir als usuaris del nou túnel de Viella que el Servei Català del Trànsit tancarà un carril del corredor a la circulació quan el trànsit sigui massa intens. La mesura, que s'adoptarà per raons de seguretat, va caure com una galleda d'aigua freda a la Vall d'Aran, on autoritats i veïns estaven disposats a mobilitzar-se, abans de l'obertura, si el túnel no tenia tres carrils

"No podem permetre que ningú es quedi parat a l'interior del túnel a causa d'un embús", va argumentar ahir Morlán, que va visitar la infraestructura posada en marxa el dia 4. Aquesta situació es pot produir, va dir, quan els vehicles hagin de passar dels dos carrils de l'interior del corredor en sentit sud a l'únic carril en aquest sentit de la circulació de què disposa la carretera N-230.

SENSE TELEFONIA MÒBIL A

l'acceptar que s'habilitessin tres carrils --dos en direcció a Lleida i un cap a Viella-- a l'interior de la galeria, el Ministeri de Foment va demostrar, segons el secretari d'Estat, "que es poden fer instal.lacions magnífiques col.laborant amb el territori". Amb tot, va matisar Morlán, "els tres carrils tenen condicionants i hi haurà moments en què s'hauran de reduir a dos".

El número dos de Foment va reconèixer que el nou túnel, batejat amb el nom de Joan Carles I, s'ha obert al trànsit amb alguns dèficits, entre els quals el servei de telefonia mòbil. "No hi ha cobertura, però estem en contacte amb les companyies operadores per resoldre aquesta circumstància", va anunciar.

Notícies relacionades

El ministeri treballa contra rellotge amb els bombers de la comarca per intentar tancar un protocol d'emergències per al túnel. "Ara s'està aplicant un document genèric, però una infraestructura com aquesta requereix unes instruccions i un programa específics", va afirmar el Síndic d'Aran, Francesc Boya. L'informe estarà llest d'aquí a poques setmanes.

El següent pas del ministeri serà condicionar el vell túnel, ara tancat i destinat a convertir-se en una galeria d'evacuació i en un corredor per als vehicles que circulen amb mercaderies perilloses. Mentrestant, Foment és a punt d'adjudicar l'estudi per analitzar el traçat de la nova carretera que ha d'unir el túnel amb la frontera francesa.