LES GÀBIES ESTAVEN OBERTES
Uns 20.000 visons s'escapen d'una granja de Castelló
El propietari del viver sospita d'una acció ecologista
Tècnics de la Generalitat i treballadors de la granja de Viver de la qual ahir es van escapar milers de visions continuen avui la recerca dels prop de 20.000 animals que la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Vivenda estima que han quedat lliures a l'estar obertes les seves gàbies.
D'ells, uns 2.000 exemplars van aparèixer ahir morts als voltants de l'empresa Visones Alto Palancia. El propietari va apuntar ahir a col·lectius ecologistes com a possibles responsables de l'alliberament d'aquests animals.
Espècie invasora
El veterinari de la Conselleria de Medi Ambient Francisco Aparicio ha explicat que els tècnics necessiten saber quants individus han escapat de la granja per prendre mesures, amb la finalitat d'evitar que aquests animals destrueixin el medi natural ja que el visó americà és una espècie "potencialment invasora".
Aparicio ha explicat que es calcula que un miler podria haver sortit de la granja, encara que segons sembla la major part dels exemplars alliberats no ha superat la tanca perimetral de la finca, ja que "són individus que estan acostumats a moure's en un metre quadrat i no tenen facilitat per escapar-se".
Per una altra part, tres equips d'agents forestals de la Conselleria recorren la zona afectada, que comprèn un radi de quatre quilòmetres al voltant de la granja, ja que es calcula que un visó pot recórrer un quilòmetre al dia.
Notícies relacionadesEls tècnics han descartat la presència de visons al riu Palancia i a la zona de les Coves del Sarguerar, fet que ha estat considerat com una bona notícia ja que el riu és l'hàbitat idoni per a aquests animals, malgrat que envaeixen l'espai d'altres espècies autòctones.
Els agents centraran demà la recerca tant al barranc de la Fuensanta com als voltants de la font de Sant Miquel, on avui s'han localitzat catorze exemplars, mentre que els veïns de Viver han assegurat haver vist diversos visons als carrers d'aquest municipi.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores