CONSEQÜÈNCIES DELS INCIDENTS DE BELLVITGE

Foment obliga la constructora a assegurar el terreny inestable

OHL fixarà 300 plaques de pantalla al terreny per separar Rodalies de l'AVE

L'operació s'hauria de simultaniejar amb la finalització de la galeria subterrània

1
Es llegeix en minuts
E. W. / C . B. / BARCELONA

Amb l'objectiu prioritari que Rodalies no es torni a quedar sense servei, Adif va tornar a exigir ahir a la constructora OHL-Guinovart que extremi les mesures de seguretat en els treballs de Bellvitge. El gestor de les obres per a l'arribada de l'AVE a Barcelona ha demanat a l'adjudicatària dels treballs que instal.li unes pantalles de contenció entre les vies del tren convencional i el nou túnel de l'alta velocitat. I tot això sense superar les dues o tres setmanes que li queden per poder enllestir del tot els treballs d'infraestructura de la galeria.

El calaix de formigó que recorre gran part dels 2,7 quilòmetres per l'Hospitalet ha perdut l'estanquitat diverses vegades els últims dies. Els responsables de Foment van explicar dilluns que, per evitar-ho, s'havia injectat formigó a terra. Però com que els esvorans es continuen produint, Adif ha optat per reclamar mesures més contundents. Un portaveu d'OHL-Guinovart va explicar ahir que s'han adquirit unes plaques metàl.liques que es fixaran al terreny per poder separar la zona de vies que estan en funcionament del sector en obres.

13 METRES D'ALTURA

Notícies relacionades

Aquestes pantalles divisòries tenen 13 metres d'altura i un metre d'ample, segons les mateixes fonts. Tenen forma de teula i es van superposant les unes a les altres fins que queden encaixades. OHL ja ha transportat part d'aquest material fins al lloc conflictiu i està previst que durant els pròxims dies es vagin clavant al subsòl. Encara que les esllavissades de terra s'han localitzat en un tram de 800 metres, la constructora col.locarà aquestes plaques al llarg d'uns 300 metres, que és el sector que considera que presenta més risc.

O sigui, que els operaris hauran de simultaniejar la realització del túnel entre pantalles que transcorre a uns 30 metres de profunditat amb la col.locació d'aquests nous elements de seguretat exigits per Adif. Ni l'Administració ni tampoc la constructora volen sentir parlar d'endarreriments en el lliurament final de l'obra. Fonts de l'empresa pública ja van avançar dimarts a aquest diari que la galeria entre Bellvitge s'acabarà en un termini de dos a tres setmanes. Sempre que les pluges i el pròxim col.lector d'aigües pluvials de la Ronda del Mig no ho impedeixin.