INFÀNCIA

Els nens substitueixen les dones com a reclam publicitari

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

Les models de llarguíssimes cames i curtíssimes faldilles estan sent desbancades per nens amb esgarrinxades als genolls i bigotis de xocolata... almenys en publicitat. Segons un estudi presentat ahir en el 56è congrés de l'Associació Espanyola de Pediatria, que se celebra a Barcelona, en un de cada tres espots televisius hi apareixen menors, del que es desprèn que han substituït les dones com a reclam.

Les causes d'aquesta elevada presència són diverses: el paper que té la canalla com a consumidors dins del pressupost familiar, l'increment de la seva capacitat adquisitiva, l'interès per incorporar-los ben aviat a la societat de consum... No obstant, en la meitat dels casos, la seva aparició no està justificada "ni per ser consumidors ni per ser destinataris del missatge", segons els pediatres de l'Hospital de Jerez de la Frontera que han fet la investigació.

400 ESPOTS

Notícies relacionades

Per arribar a aquesta conclusió, durant quatre dies, entre les quatre de la tarda i les nou del vespre, els experts van veure més de 400 espots. La figura infantil apareixia en el 27,2%. També van estudiar els anuncis més freqüents de quatre diaris. En el 4,5% hi sortien nens.

Amb aquests anuncis, els publicitaris busquen crear un corrent de simpatia cap al producte, però també aguditzen la discriminació sexual. El nen, gairebé sempre el protagonista, és actiu, valent i enginyós. I les nenes, que acostumen a aparèixer de secundàries, són passives i obedients i abnegades.