L'adaptació al procés migratori
El Govern apuja un 13% el llindar de la renda per obtenir beques
El Govern va anunciar ahir que elevarà en un 13% de mitjana els llindars de la renda de les famílies per poder accedir a una beca en tot l'ensenyament postobligatori durant el pròxim curs. La mesura és similar a la llançada pel primer Govern de Felipe González, ja fa 25 anys, que va permetre a més espanyols estudiar amb ajudes. Des d'aleshores el creixement anual s'ha situat entre el 3% i el 7%.
La iniciativa suposarà que el 55% de les famílies amb fills en edat escolar estaran en situació d'aconseguir una matrícula gratuïta; el 40% podrà accedir a una beca per a transport o llibres; i el 13%, obtenir ajudes compensatòries per suplir el cost que té l'estudi dels fills que podrien estar treballant. En l'últim cas, una família amb dos fills no ha de superar una renda anual d'11.194 euros. Per a l'exempció de les taxes, la renda se situa en 31.800 euros.
El secretari general del Ministeri d'Educació, Alejandro Tiana, va explicar al Congrés dels Diputats que aquesta mesura és independent de la sentència del Tribunal Constitucional de l'any 2001, en la qual s'assenyalava que la quantia de les beques ha de tenir en compte el cost de la vida a les diferents comunitats autònomes. Tiana va assegurar que el seu departament vol complir la legalitat i que ja ha firmat un conveni amb la Generalitat com a pas previ.
ENSENYANCES MÍNIMES
Tiana va rebatre l'acusació de les portaveus de CiU i ERC, Mercè Pigem i Laia Cañigueral, que el decret d'ensenyances mínimes, que eleva en una hora les classes de castellà, ataca el model d'escola català. "Creiem que el decret respecta les competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Hem d'abordar el tema sense dramatismes i ens ajustarem al que digui el Tribunal Constitucional", va comentar el secretari general.
Tiana va criticar el suport de la Conferència Episcopal Espanyola a l'objecció de consciència dels pares a la futura assignatura d'Educació per a la Ciutadania. "Els bisbes que objecten contra la formació de ciutadans demòcrates i tolerants s'equivoquen greument. És possible que en algun moment s'adonin de l'error que cometen", va confiar.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia