CAMPANYA POLÈMICA
L'Institut Català de les Dones denunciarà Dolce & Gabbana si no retira l'anunci sexista
L'Institut Català de les Dones estudia actuar judicialment contra Dolce & Gabbana si la marca italiana no retira el polèmic anunci en el qual un home agafa pels canells una dona postrada a terra mentre quatre homes més contemplen l'escena.
Aquest organisme ha enviat una carta a la firma de moda per sol·licitar la retirada de la imatge en qüestió dels mitjans de comunicació i d'internet,i ha advertit que, si no es fa efectiva aviat, pot recórrer a la via judicial.
Gairebé 150 queixes
Notícies relacionadesLa presidenta de l'institut, Marta Selva, ha assenyalat en un comunicat que l'anunci "banalitza i frivolitza la violència masclista", contra la qual aquest organisme està "lluitant des de tots els fronts", segons ha dit. Selva ha demanat als mitjans de comunicació que "en lloc de difondre missatges complaents amb aquesta violència" col·laborin en "eradicar-la de l'imaginari social".
Al llarg del 2006, aquesta entitat va rebre un total de 149 queixes i comentaris en relació amb la representació de les dones en els mitjans de comunicació. A prop d'una quarta part de les protestes, segons el mateix institut, feien referència a l'ús del cos de la dona en els continguts en els mitjans.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics