NO PARLA CAP IDIOMA
Trobada una noia que va estar 19 anys a la jungla de Cambodja vivint en condicions de vida salvatge
Una noia que suposadament va desaparèixer a la jungla del nord-est de Cambodja quan tenia uns 8 anys ha estat rescatada després de subsistir durant 19 anys en condicions de vida salvatge, segons ha informat la policia i un home que reivindica la seva paternitat.
La dona, que es creu que es diu Rochom Pngieng i en l'actualitat té 27 anys d'edat, no pot parlar cap idioma intel·ligible, de manera que els detalls sobre el seu passat i la seva ascendència són difícilment clarificables.
"Quan la vaig veure anava despullada, estava en una posició inclinada similar a la d'un mico i era tota pell i ossos", segons ha declarat Sal Lou, qui diu ser el pare de la noia. "Estava sacsejant i recollint de terra grans d'arròs per menjar. Els seus ulls eren vermells com els d'un tigre", ha assegurat Lou, de 45 anys d'edat, que va parlar per a Associated Press des del districte d'Oyadoa, a la província de Rattanakiri, on va ser trobada la noia diumenge passat.
Zona selvàtica
Rochom Pngieng va desaparèixer el 1988 quan cuidava un búfal en aquesta remota zona selvàtica. Oyadoa es troba a uns 325 quilòmetres al nord-est de la capital de Cambodja, Phnom Penh.
El suposat pare de la noia, agent de policia d'un petit poble i membre de la minoria ètnica Pnong, reconeix la dona rescatada per una cicatriu que té al braç dret, que, segons sosté, es va fer jugant amb un ganivet quan era petita.
Trobada nua
La noia va ser descoberta després que un camperol notés que desapareixia menjar d'una carmanyola que col·locava a prop de la seva granja. L'home "va decidir estacar el perímetre de la zona i després es va trobar un ésser humà nu que entrava sigil·losament en la granja per robar-li l'arròs", segons ha declarat el subcap de la Policia de Rattanakiri, Chea Bunthoeun.
El camperol va reunir alguns coneguts per formar un grup que va capturar la dona el 13 de gener. Des d'aleshores, la dona ha trobat serioses dificultats per adaptar-se a la vida en societat. És impossible comunicar-se amb ella i, quan té gana, es limita a tocar-se l'estómac indicant que vol menjar. "Si no dorm, simplement s'asseu i mira a dreta i esquerra", ha dit Sal Lou.
El cap de la policia del districte d'Oyaoa, Mao San, es va referir a ella com "mig humana i mig animal". Moltes qüestions sobre la desaparició de la noia i sobre què va passar durant el temps que va estar a la selva continuen sense aclarir-se. No obstant, pròximament, experts mèdics realitzaran proves d'ADN a la noia i als suposats pares per comprovar si coincideixen.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona