INFRAESTRUCTURES

Via lliure a l'enllaç directe de l'AP-7 amb l'autovia del Baix Llobregat

1
Es llegeix en minuts
ANTONIA PEÑA / CASTELLBISBAL

L'autovia del Baix Llobregat (A-2) i l'autopista AP-7 tindran per fi connexió directa. El Consell de Ministres té previst avui iniciar la licitació de les obres del futur enllaç de Castellbisbal (Vallès Occidental), que pujaran a 59,25 milions d'euros. El ramal, de només un quilòmetre, posarà fi al labe- ríntic itinerari de més de 10 qui- lòmetres que els conductors han de seguir ara per anar d'un vial a l'altre.

Notícies relacionades

La connexió ja estava prevista en el projecte de l'autovia del Baix Llobregat, inaugurada el desembre del 1998, encara que no es va executar tot i les reclamacions municipals. El nou tram, que també enllaçarà amb la C- 1413 gràcies a una glorieta elevada, tindrà aspecte de via ràpida i saltarà sobre el riu Llobregat, les vies ferroviàries --AVE, Renfe i línia de mercaderies-- i la riera de Rubí. Després, el vial discorrerà sota l'AP-7, amb què enllaçarà mitjançant un complex escalèxtric.

Per fer ara aquest moviment, un vehicle que circula per l'AP-7 des del Vallès ha d'agafar l'AP-2 fins a Molins de Rei, travessar el pont de Quatre Camins per la N- 340 fins a l'antiga N-2 a Pallejà, on haurà de buscar la mal senyalitzada entrada a l'A-2. Una altra opció --menys complicada però més llarga-- és seguir per l'AP-2 fins a Sant Feliu i agafar la A-2 a Sant Vicenç dels Horts pel col.lapsat viaducte del Llobregat.