Osona
Vic construirà un hotel de luxe a la zona del Sucre
L'establiment, de 100 places, farà créixer l'oferta el 50%
L'Ajuntament de Vic (CiU, al govern, i PSC, ERC, ICV i Plataforma per Catalunya, a l'oposició) va aprovar ahir per unanimitat en sessió plenària un paquet de clàusules que permetran treure a concurs la construcció d'un hotel de quatre estrelles a la ciutat. El nou equipament s'ubicarà en una superfície de 6.000 metres quadrats, als terrenys d'aparcament de la zona del Sucre, i tindrà 100 llits.
Vic compta ara amb 216 places hoteleres, una capacitat insuficient agreujada després de la consolidació del municipi com a ciutat de fires i mercats, entre ells el Mercat del Ram, el Mercat de la Música Viva i la Fira d'Antiguitats.
CONGRESSOS
Notícies relacionadesL'hotel haurà de comptar amb un centre de convencions. "És molt important per a la ciutat, amb un gran atractiu econòmic, que l'hotel disposi de capacitat de gestió i acollida de congressos professionals de fins a 300 persones", segons Ignasi Puig, president de l'Institut Municipal de Promoció i Economia.
El projecte, en fase inicial d'aprovació, no contempla la data d'inici de les obres i es calcula que la inversió pot pujar a 10 milions d'euros. L'ajuntament ha previst construir un pàrquing públic subterrani de 450 places per compensar la pèrdua de la zona d'estacionament gratuït actual.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Motor El 2026 no podràs conduir el teu cotxe si no tens això: nous requisits de la DGT
- Revetlla a Catalunya Un bebè d'un mes i un home, ferits greus en una nit de Sant Joan amb un miler d'avisos als bombers
- Oci Un home mort i diversos ferits greus durant la revetlla
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Previsió de la CNMV El Govern argumenta que la llei li permet demanar "exigències addicionals"
- El BBVA guanya un 2,54% a la borsa i el Sabadell s’anota mig punt
- Sector financer Entre l’alegria reprimida i el càlcul del pas següent
- CONTEXT Decidiran els accionistes