COREGISTROS: CAPTACIÓ DE REGISTRES

Els amos del concurs 'on line'

Xavier Carreras, a la seu de Coregistros.

Xavier Carreras, a la seu de Coregistros.

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

Si sou amant dels concursos que ofereixen les webs per guanyar productes d'electrònica, cotxes o viatges, és molt possible que no sàpiga que les seves dades van a parar gairebé sempre a les mateixes mans. I potser Coregistros hi estigui al darrere, perquè és una de les companyies que hi té més presència, també a les xarxes socials i als cercadors. A partir del nom, el sexe, el telèfon, el correu electrònic i l'adreça postal, infereixen altres dades. «Saber si algú té fills s'arriba a establir per l'interès que demostra la persona. Et poden mentir, però saps que almenys els interessa el tema, que és el que, de fet, vol saber el client», explica Xavier Carreras, director executiu de Coregistros.

Notícies relacionades

Aquests perfils -d'uns 30 camps, encara que 5 ja són per a l'adreça, diuen, però que inclouen fills, automòbils...- es depuren, combinant-los amb els patrons obtinguts mitjançant tècniques d'intel·ligència artificial. «Arribem a un marge d'error molt reduït, de gairebé l'1%».

Carreras afirma que no es recullen dades de navegació web sinó només del comportament de l'usuari a les pàgines on inclouen les seves promocions. «Tot té un consentiment. La legislació de dades impedeix fer qualsevol cosa, és un tema molt delicat», assenyala. Tant, que els seus empleats s'han de comprometre a unes determinades normes i l'empresa passa auditories laborals, tècniques i legals periòdiques per garantir que no en surti res.